کد خبر: 14979 - تاریخ: چهارشنبه، 19 دسامبر 2012 - 18:25

مدیرکل حج و زیارت گیلان خبر داد

آغاز ثبت نام زائران حج عمره در گیلان

خوبان خبر: ثبت نام کسانی که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند از روز پنجشنبه 30 آذر جاری آغاز می‌شود و تا 7 دی امسال ادامه می‌یابد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حسن یگانه در جلسه حج و زیارت استان با اشاره به ثبت نام دارندگان اولویت‌های یک تا 300 بانک ملت در کاروان‌های زیارتی گیلان، اظهار کرد: ثبت نام کسانی که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند از روز پنجشنبه 30 آذر جاری آغاز می‌شود و تا 7 دی امسال ادامه می‌یابد.

به گفته وی، اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف گروه‌ها از اواخر دی امسال در دو مرحله اعلام می‌شود.

این مسئول، اعزام پذیرش شدگان را منوط به صدور به موقع روادید توسط سفارت عربستان دانست و تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی نشده تاخیر و یا تایید نشدن و انجام پرواز در زمان و مقصد مقرر مسئولیتی متوجه حج و زیارت استان نیست.

به گفته وی، کسانی که در عمره گذشته در گروه‌های اعز امی 10 تیر تا 29 تیر 91 ثبت نام و وجه خود را واریز کرده‌اند و به دلیل نداشتن روادید به حج تشرف نشدند در همان استان با ارائه کد ملی به هر یک از کارگزاران امکان ثبت نام برای آنها فراهم می‌شود.

یگانه از متقاضیان خواست به منظور اطلاع از اولویت تشرف خود به سایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اعزام متقاضیان از طریق دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی مجاز اعلام شده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه ثبت نام در غیر از دفاتر و شرکت‌های مذکور بدون اعتبار است و مدیریت حج و زیارت در قبال اینگونه متقاضیان هیچ مسئولیتی ندارد.

یگانه از برخورد با افراد و شرکت‌های غیر مجاز که اقدام به ثبت نام می‌کنند، خبر داد و یادآور شد: مسئولیت ممنوع‌الخروج بودن (تشابه اسمی، بدهی مالیاتی و…) بر عهده شخص زائر است و قبل از تاریخ اعلام شده کارگزاران مجاز به پذیرش متقاضیان با عناوین رزرو و لیست انتظار نیستند و ثبت نام تنها در روز و ساعت اعلام شده با حضور ناظران مدیرت حج و زیارت استان انجام می‌شود.

وی درباره مدت زمان سفر حج عمره، خاطرنشان کرد: مدت سفر بستگی به زمان اعزام از مقصد مناسب با گروه انتخابی و زمان‌بندی رفت و برگشت از ایستگاه مربوطه با 12 ساعت کاهش یا افزایش دارد.

 

انتهای پیام/266


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads