کد خبر: 144077 - تاریخ: دوشنبه، 17 جولای 2017 - 11:45

کمتر از یک ماه تا آغاز مناسک حج امسال

درآمدِ ۷۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی عربستان از حج امسال

طبق پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، عربستان امسال به لطف برگزاری حج و عمره، بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

به گزارش خوبان، در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز مناسک حج امسال مانده، بحث درآمدهای چشمگیر دولت عربستان از بابت ورود حجاجِ کشورهای مختلف بار دیگر مورد توجه محافل اقتصادی قرار گرفته است.

در همین راستا، «عبدالله المرزوق»، استاد دانشکده حج در دانشگاه ام‌القراء مکه در گفت‌وگویی با اشاره به فراهم بودن زمینه برای سودهای کلان از برگزاری حج، پیش‌بینی کرد درآمدهای دولت عربستان امسال از بابت برگزاری تمتع و عمره به بیش از ۷۰ میلیارد ریال سعودی (۷۰ هزار میلیارد تومان) خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این میزان درآمدِ چشمگیر به لطف ورود ۹ میلیون زائر خواهد بود که امسال مناسک حج و عمره را به جا خواهند آورد.

وی با این حال درخواست کرد با توجه به این حجم گسترده از درآمدهای حج، فرصت‌های شغلی بیشتری برای شهروندان عربستانی ایجاد شود.

«عبدالخالق الکاشف»، رئیس مرکز تحقیقات حج عربستان نیز در این رابطه تأکید کرد: شرکت‌های خدماتی حج در این کشور بدون شک از مراسم امسال حج، سود فراوانی به دست خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه بازار فروش محصولات تولید عربستان از جمله سوغاتی در ایام حج رونق چشمگیری خواهد یافت، اظهار کرد: محصولات تولیدی در عربستان از سوی اجناس چینی با رقابت سنگینی مواجه شده‌اند.

در همین حال، «خالد رمضان»، مدیر یکی از شرکت‌های خدمات‌دهی حج و عمره در ریاض با اشاره به تعداد بالای زائران حج از کشورهای مختلف اظهار کرد: مردان و زنان سعودی باید خلاقیت بیشتری برای ساخت سوغاتی‌های جدید نشان دهند تا در مکه و مدینه میان زائران توزیع و به آن‌ها فروخته شود.

وی معتقد است، تنها از محل فروش سوغاتی به حجاج خارجی، عربستان می‌تواند سالانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال سعودی درآمد کسب کند.

انتهای پیام/8520


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads