کد خبر: 238169 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 آوریل 2024 - 19:15

مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد

ثبت بالغ بر ۱۹ هزار ولادت در گیلان/ ازدواج ها به ۱۴ هزار رسید

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۶ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۹۵۶ واقعه مربوط به پسران و ۹۲۴۰ واقعه مربوط به دختران است.

به گزارش خوبان خبر ؛ امیر حسن زاد  نا، با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان گیلان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد:  ۱۴ هزار و ۹۶۱ ولادت شهری و ۴۲۳۵ ولادت  روستایی بوده است، از این تعداد واقعه ولادت، ۳۵۱ مورد دو قلو و ۹ مورد سه قلو داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه در یک ماهه سال ۱۴۰۳ نیز ۱۴۳۹ واقعه ولادت در استان گیلان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۴.۹ درصدی ولادت هستیم.

حسن‌زاد همچنین از ثبت ۱۸ هزار و ۹۱۶ واقعه وفات در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۳۳۳ واقعه مربوطه به مردان و ۸۵۸۳ واقعه مربوط به زنان است.

وی با بیان اینکه آمارهای ازدواج را از سامانه‌های ثبت اسناد دریافت می‌کنیم، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ شاهد ثبت ۱۴ هزار و ۶۵۲ مورد ازدواج در استان گیلان بودیم که ۱۲ هزار و ۶۲۴ مورد شهری و ۲۰۲۸ مورد روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان همچنین از الکترونیکی شدن صدور گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح بصورت آزمایشی در استان گیلان در حال انجام است که به زودی تمام الکترونیک خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads