کد خبر: 237732 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 آوریل 2024 - 18:39

استاندار گیلان

نوروز امسال برای ارایه خدمات مناسب به مردم و مسافران تلاش شد

– استاندار گیلان گفت: با پیش‌بینی‌ها و تلاش های انجام شده امسال برای ارایه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی با مشکل جدی مواجه نشدیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسدالله عباسی در تشریح عملکرد ستاد سفرهای نوروزی به گیلان اظهار کرد: نوروز امسال یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۲۵ دستگاه خودرو وارد استان شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۸۴ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شد که نسبت به مدت مشابه پارسال خروجی‌ها از استان نیز ۵ درصد کاهش یافت.

عباسی با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی برون شهری و معابر درون شهری، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آنها، جلسات مختلفی در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در استان گیلان انجام شد، گفت: بر اساس آخرین آمار از اجرای این طرح، ۱۴ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره اینکه مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تاکنون، یک مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، ادامه داد: آمار جانباختگان در تصادفات رانندگی برون شهری نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تاکنون ۱۴۶ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته ضمن آنکه تعداد تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا کنون ۸۷۰ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

استاندار گیلان تصریح کرد: تعداد تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تاکنون هزار و ۲۲۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۰ هزار و ۶۰۷ مورد از مأموریت‌های اورژانس در طرح نوروزی امسال بیان کرد: از این تعداد مأموریت یک هزار و ۷۳۷ مورد تصادفی و بقیه غیر تصادفی بوده است.

عباسی برآورد مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان گیلان را هفت میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: هفت میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۲۲ مسافر نیز از گیلان خارج شدند که نسبت به سال گذشته ۲.۹۳ درصد کاهش یافته است.

استاندار گیلان تصریح کرد: افتتاح هشت کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت در اواخر اسفندماه سال گذشته نیز شیرینی سفرهای نوروزی را به گیلان مضاعف کرد و مسافران دیگر گرفتار ترافیک سنگین و چند ساعته این مسیر نشدند و با خیالی آسوده این استان را برای مسافرت انتخاب کردند.

کد خبر 6069365

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads