کد خبر: 74838 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 مارس 2015 - 11:25

لغو سفر 25 هزار زائر ایرانی به عمره مفرده؛

زائران پروازهای لغو شده می‌توانند نوروز 95 به عمره مشرف شوند

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: بدلیل اختلال در روند صدور ویزا برای عمره گزاران ایرانی سفر 25 هزار نفر به عمره مفرده لغو می‌شود و این افراد می توانند با حفظ اولویت در نوروز سال 95 به عمره اعزام شوند.

به گزارش خوبان: حسن سرخوش در خصوص پروازهای لغو شده نوروزی عمره گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه صدور ویزای عمره گزاران و فرصت اندک باقیمانده، متأسفانه بدلیل عدم صدور بموقع و منظم ویزا ، پروازهای گروه های اعزامی از تاریخ اول فروردین تا 10 فروردین 94 لغو شد.

وی افزود: زائران اعزام‌های لغو شده این 10 روز می توانند در گروه‌های خالی اعزامی از 10 فروردین 94 به بعد تا پایان عملیات عمره جاری ثبت نام کرده و به سرزمین وحی اعزام شوند و در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان های عمره هر استان اولویت ثبت نام با زائران گروه های لغو شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در صورتی که زائران اعزام‌های لغو شده نوروزی تمایلی برای اعزام در موسم عمره جاری را نداشته باشند، می‌توانند با حفظ اولویت در موسم عمره آینده و در ایام نوروز سال 95 به عمره مفرده مشرف شوند.

وی بیان کرد: گذرنامه های زائرانی که زمان اعزام شان دوم تا نهم فروردین ماه سال 94 بود ، در صورت عدم تمایل به اعزام در موسم عمره جاری به رابطین حج و زیارت استان ها مسترد می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به اختلال در روند صدور ویزا که از سه هفته گذشته صورت گرفته است، تا کنون اعزام بیش از 12 هزار زائر ایرانی در قالب 88 گروه با مشکل مواجه شده است که این گروه از زائران با برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام بعد از تعطیلات نوروز تا پایان عملیات به عمره مشرف می‌شوند همچنین تعداد زائرانی که در 10 روزه ابتدای سال اعزام شان لغو شده بالغ بر 25 هزار نفر است.

سرخوش در خصوص اعزام های عمره جاری بیان کرد: از ابتدای عملیات عمره جاری تا کنون 333 هزار و 774 زائر ایرانی در قالب 1143 پرواز به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: بیش از 166 هزار عمره گزار ایرانی با 601 پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی و حدود 167 هزار زائر ایرانی عمره با 542 پرواز شرکت هواپیمایی سعودی در موسم عمره جاری به عربستان اعزام شده اند.

به گزارش فارس، عملیات عمره جاری از 13 آذرماه آغاز شده و تا 26 خرداد ماه سال 94 ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads