کد خبر: 238153 - تاریخ: چهارشنبه، 24 آوریل 2024 - 19:38

همزمان با هفته سلامت؛

ایستگاه سنجش رایگان قندخون و فشارخون در خمام برپا شد

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خمام از برپایی ایستگاه سلامت به‌منظور اندازه‌گیری فشارخون و قندخون جنب پارک آفتاب خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خمام با اشاره به برپایی ایستگاه سلامت به‌منظور اندازه‌گیری فشارخون و قندخون و ارائه آموزش‌هایی درخصوص بیماری‌های غیرواگیر همچون فشارخون، دیابت و …، عنوان کرد: این‌سنجش از یکم تا ششم اردیبهشت‌ماه در ایستگاهی‌که با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» به‌مناسبت هفته سلامت جنب پارک آفتاب برپا گردیده صورت می‌پذیرد و شهروندان در ساعات اداری می‌توانند برای سنجش رایگان به ایستگاه مذکور مراجعه کنند.

دکتر احمد لسانی هفته سلامت را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره اهمیت موضوع سلامت و ترویج سبک زندگی سالم قلمداد نموده و با اشاره به توزیع بروشورهایی با موضوع خودمراقبتی و کنترل دیابت و فشارخون در بین‌افراد مراجعه‌کننده، تصریح کرد: افرادی‌که مشکوک به قندخون و فشارخون هستند پس‌از سنجش از وضعیت جسمانی خود اطلاع یافته و ضمن ارجاع به مراکز بهداشتی-درمانی برای انجام آزمایش‌های تکمیلی، می‌توانند نسبت به جلوگیری از پیشرفت آن اقدام کنند.

به گفته‌ی وی، ارائه خدمات پیشگیرانه و غربالگری بیماری‌ها در مراحل اولیه، از پیشرفت و عوارض بیماری‌ها جلوگیری نموده و باعث کاهش هزینه‌های بیماران نیز می‌شود. همچنین داشتن سبک زندگی سالم شامل تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی منظم و … می‌تواند باعث کاهش و مدیریت بیماری‌ها مثل فشارخون، دیابت و … شود.
این‌مسوول با تاکید بر آنکه آموزش همگانی نقش بسیار مهمی در بالابردن سواد سلامت جامعه و افزایش خودمراقبتی دارد، خاطرنشان ساخت: موضوع سلامت خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا خانواده سالم می‌تواند جامعه‌ای سالم را تشکیل دهد؛ و جامعه سالم مقدمه رشد و توسعه کشور در همه ابعاد می‌باشد.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads