کد خبر: 91537 - تاریخ: یکشنبه، 4 اکتبر 2015 - 00:06

رئیس اورژانس کشور خبر داد؛

22 نفر مشکوک به کرونا در کشور/ افراد مسن و کودکان مراقب باشند

رئیس اورژانس کشور گفت: از زمان ورود حجاج به کشور تاکنون 22 نفر با علائم تنگی نفس، تب و سرفه مشکوک به ویروس کرونا مشاهده شده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از راه دانا: صابری‌نیا رییس اورژانس کشور گفت: از زمان ورود حجاج به کشور تاکنون 22 نفر با علائم تنگی نفس، تب و سرفه مشکوک به ویروس کرونا مشاهده شده‌اند که با توجه به آزمایش‌های تشخیصی تمام تست‌ها منفی بوده و بیماری صرفا ویروس آنفلوآنزا بوده است.

وی همچنین در خصوص نحوه آزمایش افراد مشکوک تصریح کرد: بزاق دهان افراد مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال شده و نمونه‌ها از نظر ویروس کرونا آزمایش می‌شود که تاکنون موردی مثبت گزارش نشده است.
ویروس کرونا هیچ درمانی ندارد
صابری‌نیا در خصوص بازه زمانی ابتلا به این بیماری تا دوران نقاهت اظهارداشت: معمولا دو هفته زمان لازم است تا علائم این ویروس ظاهر شود. و حداکثر دو هفته دوره نقاهت آن به طول می‌انجامد که احتمال ابتلا کودکان و افراد مسن به کرونا به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر است و این افراد بیش از دیگران در خطر از دست دادن جانشان هستند.
وی در پایان به مردم توصیه کرد: از دست دادن و روبوسی کردن با حجاج بپرهیزید و به محض مشاهده علائم مشکوک به مراکز درمانی مراجعه کنید.
انتهای پیام/62

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads