کد خبر: 238163 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 آوریل 2024 - 12:44

تخصیص اعتبارات پروژه زباله‌سوز رشت از طریق صندوق توسعه ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان یکی از معضلات حوزه پسماند در گیلان را پروژه زباله سوز رشت برشمرد و گفت: در جلسه با حضور معاون رئیس جمهور ۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت و تسهیلات ارزی و ریالی این پروژه نیز از محل صندوق توسعه ملی و از طریق بانک رفاه به پیمانکار اعطاء خواهد شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، از پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لنفیل سراوان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام منجر به قدردانی رئیس جمهور از اقدامات صورت گرفته در حوزه پسماند سراوان شد زیرا بخش عمده از این منطقه کاور و یا درخت‌کاری شده است.
 
موسی فکور  یکی دیگر از معضلات حوزه پسماند در گیلان را پروژه زباله سوز رشت برشمرد و بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون رئیس جمهور داشتیم ۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت و تسهیلات ارزی و ریالی این پروژه نیز از محل صندوق توسعه ملی و از طریق بانک رفاه به پیمانکار اعطاء خواهد شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه سامانه پسمان در استان گیلان گفت: نخستین بار استاندار گیلان معضل پسماند سراوان به عنوان یک خطر جدی زیست محیطی را در جلسه هیئت دولت مطرح کردند و رئیس جمهور در سفر به استان گیلان ساماندهی پسمان سراوان را جزو مصوبات سفر قرار داده و اعتبارات خوبی نیز در این خصوص تخصیص یافته است.
 
فکور با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی پسماند سراوان تخصیص یافته بود افزود ا رایزنی‌های استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این حوزه اختصاص یافت. وی با تاکید بر لزوم توجه به اتمام پروژه‌های عمرانی در سال جدید گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم با توجه به شعار سال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ساعت بخشیدن در راستای بهره‌برداری از آن است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه از جمله دیواره‌سازی سفیدرود و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مسیر ۸ متری طرح توسعه حرم بازگشایی شده و در ماه‌های آتی در حوزه اعتباری به شهرداری کمک خواهیم کرد.
 
 
فکور با بیان اینکه افتتاح پروژه فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهرستان‌ها به ویژه آستانه‌اشرفیه دارد، گفت: پروژه فیبر نوری آستانه اشرفیه افتتاح شده و در تلاشیم ر برخی دیگر از شهرستان‌ها نیز این امر را محقق کنیم. وی یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی شهرستان آستانه‌اشرفیه را اسکله صید و صیادی دانست و تصریح کرد: پس از جلسه در استانداری به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند و در خصوص شیلات هم این اداره‌کل فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام می‌کند.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads