کد خبر: 211012 - تاریخ: یکشنبه، 4 آوریل 2021 - 08:34

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شناسایی بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در گیلان/ ۱۱۰ نفر بستری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی جدید در استان، گفت: از این تعداد ۱۱۰ نفر بستری شدند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: متأسفانه در مقایسه با ایام قبل از نوروز شرایط استان گیلان از نظر کرونا سخت و بد است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در استان گیلان شناسایی شدند، افزود: از این تعداد بیش از ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند، گفت: این آمار در سال جدید یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد بیش از ۷۰ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و حضور مسافران در استان گیلان را از مهم‌ترین عوامل افزایش و روند صعودی بیماری کرونا در استان گیلان عنوان و تصریح کرد: متأسفانه از اوایل اسفند ماه سال گذشته میزان رعایت پروتکل‌ها در استان با توجه به نزدیک شدن به ایام عید کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوج گیری بیماران در میان افرادی است که نیازمند بستری در مراکز درمانی نیستند شاهد هستیم، تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده اولین نشانه‌ها و علائم بیماری به مراکز جامع سلامت مراجعه و یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نتیجه دید و بازدیدها عید و مسافرت‌ها طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد، ادامه داد: برای پیشگیری از وضعیت و صعودی شدن نمودارها باید به صورت جدی دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: مسافران نیز باید دو هفته خود را ایزوله کرده و از ارتباط با دیگران جدا خودداری کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads