کد خبر: 213942 - تاریخ: یکشنبه، 25 جولای 2021 - 09:07

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ادامه روند صعودی ابتلا وبستری های کرونایی درگیلان تا ۲ هفته آینده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در استان طی دو هفته آینده، گفت: روزانه حدو ۲۰۰ بیمار کرونایی بستری می شوند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده   با ابراز نگرانی از افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش کرونا در سطح کشور و به ویژه در استان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان طی دو هفته اخیر شاهد خیز دوباره کرونا هستیم که چند دلیل مهم علت این روند صعودی است، افزود: روزانه شاهد افزایش ۱۸۰ تا ۲۰۰ بیمار کرونایی به تعداد بیماران کرونایی استان گیلان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از ۸۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان، گفت: پیش بینی شده با توجه به وضعیت کنونی این ویروس در استان گیلان طی دو هفته آینده نیز شاهد همین روند صعودی باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس همین پیش بینی‌ها مجموع بیماران بستری استان در این مدت به بیش از ۱۴۰۰ بیمار خواهد رسید، ادامه داد: بستری این تعداد بیمار بعد از اسفند ماه سال ۹۸ در استان گیلان یک رکورد محسوب می‌شود.

حیدرزاده عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های را از مهم‌ترین دلایل این روند صعودی عنوان و اضافه کرد: قطعاً اگر هموطنان و شهروندان این پروتکل‌های بهداشتی را در زمینه عدم حضور در رستوران‌ها، تالارها، دورهمی ها و مسافرت رعایت می‌کردند امروز شاهد این خیز کرونا نبودیم.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد برخی شک و تردیدها در زمینه تزریق واکسن ایرانی از سوی برخی از شهروندان و تعدادی از شهرستان‌ها بودیم، گفت: در شهرهایی که شهروندان این واکسن را دریافت کرده‌اند نه تنها شاهد هیچ مشکلی نبودیم بلکه رضایتمندی شهروندان نیز مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: واکسن ایرانی کوو برکت هم عوارض جانبی کمتر داشته و هم در بررسی‌های انجام شده از سوی دانشمندان بیشترین کارایی را در برابر جهش‌های کرونایی دارد.

وی با بیان اینکه هیچ کمبود واکسنی در حال حاضر در استان گیلان وجود ندارد، ادامه داد: شهروندانی که پیامک تزریق واکسن دریافت کرده‌اند هر چه سریع‌تر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام*۹۶۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads