کد خبر: 198175 - تاریخ: شنبه، 8 فوریه 2020 - 09:55

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

۱۰۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش صنعت گیلان انجام شد

طبق اعلام نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امسال بیش از هزار و ۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه صنعت انجام شده که به موجب آن ۹۸۹ شغل جدید در سطح استان فراهم شده است.

به گزارش خوبان،  بر اساس آمارها و ارقام از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه‌ای که در دهه مبارک فجر امسال در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات، گردشگری و نظایر این در گیلان سرمایه‌گذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت معادل هزار و ۸۴ میلیارد تومان آن تنها در حوزه صنعت استان رقم خورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم تولید و صنعت در دهه فجر امسال رقم خورده است اظهار داشت: با وجود تمام سختی‌هایی که در عرصه تولید، صنعت و اقتصاد کشور به علت هجمه‌های دشمن پدید آمد فضای خوبی در گیلان برای تولید و اشتغال فراهم شده است.

فرهاد دلق‌پوش از افتتاح ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در بخش‌های دارویی، نساجی، تولید پوشاک، مواد غذایی، تولید قطعات ماشین‌آلات و تراکتورسازی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها که حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها بیش از هزار و ۳۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود برای ۷۵۴ نفر در گیلان اشتغال ایجاد شد.

وی افتتاح ۹ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی یک و دو منطقه آزاد انزلی در دهه مبارک فجر امسال را با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۳۵ نفر مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش صنعت گیلان هزار و ۸۴ میلیارد تومان بوده که به موجب آن برای ۹۸۹ نفر شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات، گردشگری و نظایر آن در استان افتتاح شده است گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌هایی که برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها انجام شده به بخش صنعت استان گیلان اختصاص دارد.

دلق‌پوش حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، فناور و علمی را یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت و اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تلقی کرد و بیان داشت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های برای توسعه استان گیلان استفاده کنیم بنابراین جهت تحقق این هدف از تولیدات دانش‌بنیان و صادرات محور حمایت می‌شود.

وی مدیریت کردن درست و اصولی اقتصاد کشور در شرایط خاص، پیچیده و دشوار کنونی که به علت سنگ‌اندازی‌های دشمنان به وجود آمده است را رسالت تمام مسئولان به ویژه متولیان مربوطه خواند و افزود: در حال حاضر مجموعه دولت، استاندار گیلان و تمامی مسئولان ذیربط حمایت‌های خوبی از بخش تولید و صنعت استان دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان وجود کارگروه‌های رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات غیر نفتی، تنظیم بازار و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام این کارگروه‌ها با هدف احصاء و سپس رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت استان گیلان ایجاد شده‌اند.

دلق‌پوش از رتبه چهارم گیلان در برگزاری اثربخش جلسات کارگروه رونق و رفع موانع تولید در سطح کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: تا این لحظه از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که به این بخش تخصیص پیدا کرده بود هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads