کد خبر: 207134 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 دسامبر 2020 - 07:58

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

صادرات از گیلان ۳۶ درصد افزایش یافت

رِییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۳۶ درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش افزود: طی هشت ماه گذشته در مجموع ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش۳۹۴ میلیون دلار از گیلان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۶ درصد و ارزش دلاری ۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای صادرشده از استان را شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی عنوان و بیان کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به واردات استان طی این مدت صریح کرد: در این زمان یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۷ تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی ۵۸۰میلیون دلار، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور وارد شده که از لحاظ ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی ۴۴ درصد افزایش دارد.

دلق پوش گفت : با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات استان کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیرکاغذ می باشد.

وی تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور به استان وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به صادرات چمدانی از استان بیان کرد: طی هشت ماه گذشته افزون بر ۴۱۸ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۲۰ دلار به صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads