کد خبر: 179112 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 نوامبر 2018 - 15:50

استاندار گیلان؛

ظرفیت‌های گیلان در امر پژوهش بسیار متنوع و گسترده است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گسترده گیلان در حوزه پژوهش گفت:‌‌ عناوین پژوهشگران برتر گیلان برای برگزاری مراسم تجلیل باید بر اساس ظرفیت‌های گیلان انتخاب شوند.

به گزارش خوبان؛ مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در خلال برگزاری کارگروه پژوهش در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به ظرفیت‌های بسیار متنوع گیلان در حوزه پژوهش انتظار داریم دستگاه‌های عضو کارگروه پژوهش برای انتخاب عناوین برتر این حوزه به ظرفیت‌های استان توجه کنند.

استاندار گیلان کارآفرینی و مهارت آموزی را دو مقوله متصل به هم دانست و عنوان کرد:‌ در حال حاضر کشورمان با معضل نبود افراد متخصص و آموزش‌دیده و فاقد مهارت لازم در جامعه مواجه است بنابراین لزوم توجه به امر مهارت‌آموزی کاربردی در بین تحصیل‌کردگان دانشگاهی بسیار ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در تربیت اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور تنها به امر کمیت آموزش‌ها توجه شده است تصریح کرد:‌ حتی در مواقعی برخی از افرادی که دارای گواهی‌نامه‌های مهارت فنی هستند نیز الزاماً به حرفه مورد نظر تسلط لازم و کافی ندارند.

سالاری با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی تنها توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود بیان داشت: در کشورهای توسعه یافته بیشتر از اینکه به تحصیلات و آموزش‌های تئوریک توجه شود برای ارتقاء سطح مهارت‌های فنی آموزش دیدگان دانشگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی انجام تحقیقات پژوهشی بر مبنای ظرفیت‌های اصلی گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: علل و عوامل دخیل در عدم مهارت‌آموزی افراد باید هر چه سریع‌تر مورد شناسایی قرار گیرد زیرا تنها در این صورت وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های کاری در استان گیلان به خوبی فراهم می‌شود.

استاندار گیلان از وجود تحصیلکردگان زیاد و نیروهای متخصص کم در گیلان سخن گفت و اظهار داشت:‌ برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره پژوهشی و تقدیر از برجستگان نخبه استان علاوه بر ایجاد انگیزه بیشتر در نخبگان موجب می‌شود شرایط جامعه به سمت مهارت‌آموزی و تولید علم حرکت کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان جشنواره‌ تجلیل از پژوهشگران برتر را تنها ابزاری برای ارتقاء جایگاه این حوزه در اجتماع اعلام کرد و گفت:‌ برای کسب نتایج بهتر از چنین برنامه‌هایی و تحقق اهداف ترسیم شده باید از کلیشه‌های موجود در امر برگزاری جشنواره‌ها فاصله بگیریم.

سالاری ضمن توصیه به دستگاه‌های عضو کارگروه پژوهش برای تجلیل از عناوینی که با ظرفیت‌های گیلان منطبق هستند بیان داشت: استعدادهای هر استان با استان دیگر متفاوت است بنابراین لزومی ندارد عناوینی که برای تجلیل از پژوهشگران در سایر استان‌ها انتخاب شده در گیلان هم اجرایی شود.

وی به بحث وجود ساختمان‌های متروک در استان گیلان و نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گیلان ساختمان‌های متروکه بسیار زیادی وجود دارد در حالی‌که می‌توان با بازسازی و تجهیز به خوبی از فضای موجود آنان استفاده بهینه کرد.

استاندار گیلان تعمیر و تجهیز ساختمان‌های متروکه و بلا استفاده دستگاه‌های اجرایی گیلان را متذکر شد و ابراز داشت:‌ باید شرایط به گونه‌ای باشد که به جای صرف هزینه‌های زیاد جهت ساخت ساختمان جدید از فضای همین ساختمان‌های متروکه برای فعالیت و استقرار شرکت‌های استارت آپی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،‌ در این جلسه مقرر شد در هفته پژوهش و با معرفی دستگاه‌های عضو کارگروه پژوهش گیلان از تعداد ۲۱ نفر از پژوهشگران برتر استان در جشنواره پژوهشی تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/‌م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads