کد خبر: 237561 - تاریخ: یکشنبه، 24 مارس 2024 - 09:32

استاندار گیلان ؛

۷۰ درصد ظرفیت اقامتی گیلان تکمیل شد/ ورود بیش از سه میلیون گردشگر

استاندار گیلان گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت نوروزی در این استان ثبت شده‌است.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسدالله عباسی روز (شنبه) در نشست ستاد خدمات سفر در استانداری گیلان که با ریاست رئیس جمهوری و حضور وزای کشور، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: با ورود مسافران نوروزی به استان گیلان ۷۰ درصد تخت‌های اقامتی استان اشغال شده‌است.

وی افزود: نوروز امسال ۲۳۲ گردشگر خارجی از کشورهایی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه، مصر، فرانسه، ترکیه و ترکمنستان به گیلان سفر کردند و از زیبایی این استان بهره‌مند شدند.

عباسی با اشاره به ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به گیلان از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه عنوان کرد: بر این اساس آمارها حاکی از ورود بیش از سه میلیون گردشگر در این مدت به استان است.

وی با تشریح خدمات دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح نوروزی در گیلان اظهار کرد: در این طرح سه هزار و ۶۳۹ ماموریت شامل تصادفی و غیرتصادفی از سوی نیروهای مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان انجام شده‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل جدی بر بازار و تامین مایحتاج مردم اضافه کرد: شیفت نانوایی ها تنظیم و هیچ واحدی به خاطر کسری آرد تعطیل نشود، ضمن آنکه هیچ کمبود آردی در استان نداریم و در صورت نیاز تامین می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت زباله باید با جدیت دنبال شود، اظهار کرد: دهیاران، بخشداران و شهرداران با مسئولیت فرمانداران به این مهم توجه جدی داشته باشند تا در کوچه و خیابان به ویژه در معابر اصلی شاهد زباله نباشیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت اضافه کرد: در این ایام کنترل و نظارت بر شئونات مذهبی و روزه‌داری با دقت انجام شود و حرمت این ماه مبارک نگه داشته شود.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مطرح شده از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری تعیین و ترسیم کرده اند باید بتوانیم با مشارکت مردم و ظرفیت‌های مردمی در بخش تولید و اقتصاد اقدامات موثری را در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان مساله اقتصاد را گره و مشکل امروز دانست و افزود: اگر چه کم و بیش مشکلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با جمع‌بندی انجام شده با کارشناسان؛ امروز اقتصاد برای کشور ما حایز اهمیت است.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و یک رقمی شدن تورم تا پایان این برنامه ادامه داد: رویکردها و تدابیر اقتصادی خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده‌است.

عباسی با بیان اینکه دولت در بخش تولید عزم خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جزم کرده‌است، افزود: در گذشته در زمینه اصل ۴۴ و واگذاری بخش خصوصی خوب کار نشد اما در استفاده از ظرفیت مردم، از جوانان تحصیلکرده، نخبگان، مخترعان و سایر نیروهای مردمی استفاده می‌شود.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در گیلان در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، اشتغال و سایر موضوعات اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ واحد تولیدی، خدمات، کشاورزی و صنعت در این استان احیاء شد ضمن اینکه امسال نیز واحدهایی با بیش از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز باید به ثمر برسد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads