کد خبر: 231452 - تاریخ: شنبه، 22 جولای 2023 - 15:06

استاندار گیلان؛

۳۰ درصد سرعتکاه‎های گیلان کاهش یابد | اکثر شهرستان‌‎ها مشکل پسماند دارند

نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از احداث پیاپی سرعت‌گیرهای متعدد و غیر کارشناسی در این استان، بیان کرد: تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد از سرعت‌گاه‌های استان جمع آوری شود.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت بالقوه اقدامات حوزه پژوهش در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: دستگاه‌ها باید در این عرصه فعال‌تر عمل کرده و علاوه بر تخصیص یک درصد اعتبارات به حوزه پژوهشی، اگر اعتباراتی دیگر دارند به این امر اختصاص دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌مند شدن از برنامه‌های پژوهشی برای حل معضلات این استان، بیان کرد: بحران جمعیت، خانوده، عفاف و حجاب، محیط زیست و پسماند پنج تهدید جدی در گیلان هستند، از این‌رو راه حل رفع این مشکلات تنها از مسیر انجام کارهای پژوهشی امکان پذیر است.

مقام عالی اجرایی گیلان، معضل پسماند در این استان را فقط مختص به شهر رشت و منطقه سراوان ندانست و بیان کرد: مشکل پسماند در گیلان فقط مربوط به سراوان نبوده و در اکثر شهرستان‌های استان این مشکل وجود دارد که فرمانداران و شهرداران باید به فکر راهکاری مناسب و عملی در این ارتباط باشند.

استاندار تصریح کرد: فرمانداران در تمامی شهرستان‌ها باید به طور جدی به حوزه پسماند ورود کرده و از ظرفیت‌های پژوهشگران و شرکت‌های علمی دانش بنیان بهره‌مند شوند و جلسات منظم در این خصوص در هر شهرستان و رشت مرکز استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان خوبی در استان فعالیت هستند، تصریح کرد: هر دستگاهی متناسب با شرایط و وظیفه ذاتی خود باید به مسئله پژوهش توجه کرده و ماموریت‌های خود را بر همین اساس انجام دهد.

عباسی آخرین مهلت برای انجام کار عملیات عمرانی ۱۴۰۱ را پایان مرداد ماه اعلام کرد و افزود: بعد از پایان مرداد ماه هیچ ترک تشریفاتی در خصوص پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ پذیرفته نخواهد شد زیرا تمامی شرایط تخصیص اعتبارات در گیلان فراهم است.

وی با تکلیف به فرمانداران گفت: فرمانداران باید تا ۱۰ مرداد کمیته برنامه ریزی شهرستان‌های خود را برگزار کنند و هرچه سریع تر پیگیر امور مربوط به پروژه‌های عمرانی باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از احداث پیاپی سرعت‌گیرهای متعدد و غیر کارشناسی در این استان، بیان کرد: باید از احداث سرعت‌گیرهای بی مورد در گیلان جلوگیری شود از این رو تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد از سرعت‌گاه‌های استان جمع آوری شود.

در پایان جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه، از زحمات سید محمد اسحاقی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از سوی استاندار تقدیر شد.

م اکنون سرپرستی این حوزه براساس حکم نماینده عالی دولت در گیلان بر عهده حسین محمدیان با حفظ سمت است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads