کد خبر: 91095 - تاریخ: چهارشنبه، 30 سپتامبر 2015 - 14:03

بیانیه 9 بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان در محکومیت اقدام ظریف در مصافحه با رئیس جمهور آمریکا

چگونه می شود کسانی که مدعی اند انقلابشان را می شناسند، دشمنان انقلابشان را نمی شناسند!؟

فرق یک دیپلمات از جمهوری اسلامی و دیپلماتی از کشوری اروپایی ، آفریقایی و … در چیست که وقتی ( ولو به اشتباه ) با رئیس شیطان بزرگ رو در رو می ایستد ، تغییر مسیر و عدم احوال پرسی را اقدامی بدون عرف بین الملل و ادب بداند؟

به گزارش خوبان به نقل از پیک دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان در محکومیت اقدام ظریف در مصافحه با رئیس جمهور آمریکا بیانیه ای صادر نموده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه ۹ دفتر بسیج دانشجویی استان گیلان در محکومیت اقدام ظریف در مصافحه با رئیس جمهور آمریکا
اقدامات بحث برانگیز و نادرست در رویکرد برون مرزی دولت یازدهم گویا تمامی ندارد. از توقف در ایستگاه برجام با تمام نواقص و خطاهای راهبردی پس از گرفتن ۲ سال از عمر دولت و ملت که می شد صرف امور بسیار مفید تر شود تا پاسخ های منفعلانه و وصف کننده در برابر مواضع قاطع اما بی ادبانه آمریکا و سایر دشمنان جمهوری اسلامی، از کمرنگ شدن نقش دستگاه دیپلماسی در مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تا اکتفا به بیانه خوانی در قبال تروریسم زاده ی دست آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق، از دلهره و ترس از ورود به مسائل یمن، خصوصا با بازگرداندن کشتی حامل مواد دارویی و غذایی با دستور مستقیم جان کری به وزیر خارجه تا واکنش های ضعیف و ناکارآمد در برابر فجایع مسجد الحرام و صحرای پرماتم منا، همه و همه مجموعه ای از اقدامات دولت در بیرون از مرز هاست که به مثابه آشی است که با اقدام عجیب، محیر العقول و نابخردانه ی وزیر خارجه در مصافحه با رئیس اتمّ مصادیق استکبار یعنی آمریکا، شوری را از حد گذراند.

چگونه می شود کسانی که مدعی اند انقلابشان را می شناسند، دشمنان انقلابشان را نمی شناسند و همیشه سعی می کنند اوضح الواضحات را به طُرُق من درآوردی تفسیر و تاویل کنند و بگویند مراد و مقصود چیز دیگری است، همان طور که گفته شد که این مواجهه اتفاقی بوده است. سوال اینجاست که چطور رئیس اسبق جمهور می تواند مطلع شود که از راهروی محل عبورش، همتای آمریکایی اش ایستاده است و از باب رویارو نشدن با او، محافظانش را برای معطل کردن کلینتون بفرستد، اما ظریف نمی دانسته و نمی توانست این کار را بکند؟ پذیرفتن این اشتباه از جانب دیپلمات آمریکا دیده ی کارکشته ی سازمان ملل شناس، بسیار سخت است و اساسا این امر در نظر بسیاری، اشتباهی نبوده است. حال ماییم که مانده ایم کسی به ما بگوید فرق دیپلمات انقلابی و ساده در چیست؟ فرق یک دیپلمات از جمهوری اسلامی و دیپلماتی از کشوری اروپایی، آفریقایی و … در چیست که وقتی ( ولو به اشتباه ) با رئیس شیطان بزرگ رو در رو می ایستد، تغییر مسیر و عدم احوال پرسی را اقدامی بدون عرف بین الملل و ادب بداند؟
بدون تردید صحبت های رئیس جمهور در دانستن برجام به عنوان مقدمه ای برای به اصطلاح تعاملات بیشتر با جهان، این جسارت را به سایر مسئولان داده است که با تلاش برای پاک کردن عقبه فکری مردممان نسبت به اقدامات آمریکایی ها، خودسرانه ، استاندارد های جدید در عرصه سیاست تعریف کنند. این اقدام ظریف از چند حیث غلط و نادرست می باشد.
۱- دادن فرصت تبلیغاتی به آمریکا در فرونشاندن موضع پرغضب اصلی ترین مخالف خود
۲- عبور از خط قرمز رهبری که دیدار با مقامات آمریکا را صرفا در چارچوب مذاکرات هسته ای و فقط در سطح وزیر خارجه مجاز دانسته اند.
۳- تماس تلفنی دو سال قبل اوباما و روحانی که از جانب رهبری ، اقدامی ” نابجا ” تلقی شده بود .
۴- قدم زدن نمایشی ظریف و کری که واکنش سایت مقام معظم رهبری را در پی داشت
۵- گستاخ شدن آمریکایی ها در به کار بردن لحن بی ادبانه و مواضع آمیخته با توهین پس از نشان دادن روی خوش مقامات ایرانی به ایشان
۶ – غیر قابل جمع بودن این قبیل اقدامات با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی برای مردم کشورمان و ملت های آزاده و مستضعف که چشم امید به مبارزات جبهه ی مقاومت با مستکبرین عالم دارند .
ما دانشجویان انقلابی استان گیلان، این اقدام وزیر خارجه را به شدت محکوم کرده و از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا وظیفه ی نظارتی خود را با جدیت تمام اعمال کند. امید است تا وی ضمن عذرخواهی از رهبری معظم انقلاب و ملت شریف ایران ، در صدد جبران خطای خویش در لسان و عمل باشد .
۱٫ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
۲٫ بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان
۳٫ بسیج دانشجویی پردیس فنی فومن دانشگاه تهران
۴٫ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت
۵٫ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان
۶٫ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن
۷٫ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان
۸٫ بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی استان گیلان
۹٫بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی

انتهای پیام/409


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads