کد خبر: 83695 - تاریخ: یکشنبه، 5 جولای 2015 - 20:37

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

تمامی روستاهای گیلان تا پایان سال 95 اینترنت دار می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: با توجه به رویکرد دولت الکترونیک، اینترنت‌دار شدن تمام روستاها تا پایان سال 95 جزو وظایف اجباری دولت قرار گرفته و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خوبان: سیروس رضایتی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه اول در روستاهای گیلان اظهار کرد: 870 روستای گیلان اینترنت دارند و در برنامه امسال اینترنت‌دار شدن 500 روستای استان در دستور کار است.

 

اینترنت

 

وی با بیان اینکه اینترنت‌دار شدن روستاها مانند شهرها جزو تاکیدات دولت است، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت الکترونیک، اینترنت‌دار شدن تمام روستاها تا پایان سال 95 جزو وظایف اجباری دولت قرار گرفته و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه 90 درصد جاده‌های اصلی این استان زیرپوشش آنتن‌دهی تلفن‌های همراه است، ادامه داد: 80 درصد جاده‌های فرعی گیلان زیرپوشش این آنتن‌دهی قرار دارند.

وی از نصب 128 آنتن بی‌تی‌اس در گیلان خبر داد و گفت: 50 آنتن‌ بی‌تی‌اس در رشت است و برای نصب این آنتن‌ در تمام مناطق مشغول فعالیت هستیم که در برخی موارد با مخالفت شهرداری‌ها مواجه می‌شویم.

رضایتی فناوری اطلاعات را توانمندساز خواند و افزود: هر حوزه‌ای که از فناوری اطلاعات استفاده کند موجب ارتقای سازمان خود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات نیاز به تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع ساخته و پرداخته شود.

این مسئول از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و افرادی که در حوزه تحقیقات، کسب و کار و صادرات فعالیت دارند می‌توانند با ورود به سایت وزارتخانه و دریافت تسهیلات مورد نیاز ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه 120 میلیارد تومان پول توسط وزارتخانه مذکور برای حوزه فناوری اطلاعات کشور اختصاص یافته است، یادآور شد: این تسهیلات با وام کم‌بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رضایتی زیرساخت‌ ارتباطی در هر استانی را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی استان در سه بخش شبکه فیبر نوری، پهنای باند و سوئیچ‌های بین استانی و بین‌المللی تعریف می‌شود و باید بتوانیم با این زیرساخت‌ها به مردم خدمات ارائه کنیم.

انتهای پیام/29


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads