کد خبر: 81757 - تاریخ: شنبه، 13 ژوئن 2015 - 19:23

نوبخت در گردهمایی روحانیون و طلاب گیلان:

دولت تدبیر امید رشد منفی اقتصادی و نرخ فزایند تورم را بهبود بخشید/ روحانی هیچ سند خفت باری را امضا نمی‌کند

سخنگوی دولت با بان اینکه ذره ای از توصیه های مقام معظم رهبری در مذاکرات پایین نمی آییم گفت: هیچ سند خفت باری در تاریخ ایران نیست که یک روحانی زیر آن را امضا کرده باشد.

به گزارش خوبان، محمد باقر نوبخت در در گردهمایی بزرگ و سالانه علما، روحانیون، ائمه جمعه و طلاب گیلان در مصلای رشت با اشاره به عزادار بودن مردم گیلان در غم از دست دادن عارفی اخلاقی و صمیمی اظهارداشت: آیت الله امینیان از دانشمندان بزرگ گیلان است.

وی با اشاره به ۲۴ خرداد سال ۹۱ افزود: در آن زمانی که همه فرزندان شایسته این کشور اعلام آمادگی کردند مردم از بین همه یک روحانی را انتخاب کردند و به لباس روحانیت اعتماد کردند و از این رو به مردم تبریک می گویم چراکه مردم به این لباس مقدس در یک انتخابات آزاد اعتماد کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دو سال از فعالیت این دولت می‌گذرد اما در واقع بین ۱۹ تا ۲۰ ماه کار را آغاز کردیم، گفت: اقداماتی در این مدت انجام شده اسن و دولت در زمان روی کار آمدن با دو مشکل بزرگ موجه بود.

نوبخت با اشاره به مشکلات اقتصادی در حوزه داخلی تصریح کرد: در عرصه خارجی هم کشور با یک تحریم غیر انسانی مواجه بود و به دلیل شرایط تحریم و مشکلات ناشی از قیمت نفت رشد اقتصادی کشور دو سال منفی ۶.۸ درصد بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه شتاب افزایش قیمت ها تورم را به بالای ۴۰ درصد رساند خاطرنشان کرد: باید دولت رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل می کرد و تورم را کاهش می داد و این طور هم شد آمارهای رسمی داخلی و خارجی نشان می دهد که دولت تدبیر امید رشد منفی اقتصادی و نرخ فزایند تورم را بهبود بخشید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: : اکنون افزایش قیمت از ۴۰ درصد به ۱۳ درصد تقلیل یافته است و در حوزه اقتصاد مقاومتی براساس توصیه های رهبری تلاش شد تا با تکیه بر اقتصاد و تولید داخلی واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهیم و ارقام در دو حوزه صادرات و واردات نشان می هد که دولت تلاش های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به عنوان نماینده جامعه روحانیت و منتخب مردم اجازه نمی دهد که در مذاکرات حقی از مردم ضایع شود افزود: امروز از دنیای استکبار ۶ نفر و از ایران یک نفر در حال مذاکره هستند و از جامعه روحانیت و مردم می خواهیم دعا کنید چراکه هدف ما در این مبارزه و تلاش این است که تحریم ها را بشکنیم.

سخنگوی دولت با بان اینکه ما ذره ای از توصیه های مقام معظم رهبری در مذاکرات پایین نمی آییم و سندی بدون حفظ منافع ملی امضا نمی شود تصریح کرد: زیرا هیچ سند خفت باری در تاریخ ایران نیست که یک روحانی زیر آن را امضا کرده باشد و با توجه به اینکه ریاست قوه مجریه بر عهده یک روحانی است طوری عمل می شود که تاریخ به شما افتخار کند.

منبع: 8دی نیوز

انتهای پیام/76


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads