کد خبر: 77289 - تاریخ: شنبه، 18 آوریل 2015 - 18:08

مدیرکل بهزیستی گیلان:

۲۵ درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه این استان پیرترین استان کشور است، گفت: ۲۵ درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شوند.

به گزارش خوبان: حسین نحوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست اداره‌کل بهزیستی گیلان، اظهار داشت: جمعیت این استان رو به کهولت سن و سالمندی است.

وی با بیان اینکه 25درصد جمعیت گیلان تا سال 1429 سالمند می‌شود، افزود: گیلان پیرترین استان کشور است و جمعیت بالای 60سال آن رو به رشد بوده که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید برای ان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید بر لزم پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی، گفت: روش زندگی نادرست سبب پیری زودرس در برخی افراد جمعیت شهری و روستایی گیلان شده است.

 

سالمندی

 

نحوی‌نژاد با بیان اینکه  6 میلیون و100 هزار سالمند در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد:این رقم در 40 سال آینده به سه برابر افزایش یافته و 24 درصد جمعیت کشور سالمند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 20هزار ظرفیت نگهداری سالمندان در بهزیستی کشور وجود دارد که  16 مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان با ظرفیت یک‌هزار و 200 نفر در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی افراد بالای 60 سال را سالمندان می‌داند، اظهار داشت: افراد کارافتاده بالای 50سال و سایر قشرها نیز جزو پیری زودرس هستند.

نحوی‌نژادبر مناسب‌سازی فرهنگی و فیزیکی جامعه برای سالمندان، افزود: باید برای تکریم شخصیت سالمندان و توانمندسازی آنان برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/13


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads