کد خبر: 76845 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 آوریل 2015 - 14:45

اثنی عشری در گفتگو با خوبان خبر:

پارک شهر؛ هدیه شهرداری به مردم فهیم خشکبیجار

شهردار خشکبیجار گفت: بهسازی پارک شهر در سال 93 از ردیف اعتبارات دولتی صورت گرفت و با حضور فرماندار رشت افتتاح شد و اکنون یکی از نقاط دیدنی خشکبیجار محسوب می شود.

به گزارش خوبان: ابراهیم اثنی عشری شهردار خشکبیجار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برنامه های شهرداری خشکبیجار در سال 94 ، ضمن تشکر از شورای شهر برای تصویب بودجه سال جدید گفت: تصویب بودجه 94، شهر را به سوی سازندگی و آبادانی بیشتر پیش خواهد برد. 

وی افزود: برنامه ریزی توسعه شهری، هدایت و دفع آب های سطحی شهر، بهبود عبور و مرور شهری و تاسیسات حفاظتی از جمله برنامه های شهرداری خشکبیجار در سال جدید است که در قالب 30 طرح و 45 پروژه با همکاری مردم فهیم خشکبیجار اجرا خواهد شد.

شهردار همچنین در خصوص پروژه های نیمه تمام سال 93 اظهار داشت: بی توجهی به مدیریت شهری در سال های گذشته بسیار زیاد بود. به طوری که تلاش شهرداری در سال 93، از نظر عمرانی برابر با 10 سال گذشته است. در واقع شهرداری در سال 93، نقاطی از شهر را بهسازی نمود که از سال تاسیس شهرداری تاکنون کلنگ نخورده بود و این امر با مدیون شورای شهر هستیم.

اثنی عشری با بیان این که شهرداری همواره به عنوان یک دستگاه اجرایی در برنامه های فرهنگی پیشقدم بوده است گفت: در سال 93 بیش از 250 میلیون ریال برای اعزام کاروان راهیان نور، اعیاد و جشن ها و همچنین بالغ بر 300 میلیون ریال برای چراغانی شهر و کمک به ستاد دهه مبارک فجر توسط شهرداری هزینه شده است.

شهردار در پاسخ به این سوال که شهرداری چگونه بدون مجوز اقدام به قطع درختان پشت فضای سبز بسیج و ساخت و ساز نموده است اظهار داشت: مجتمع تجاری شهرداری بر روی ملک شهرداری با کاربری تجاری در حال احداث است و پیش بینی می شود این پروژه در سال 94 به اتمام برسد . این پروژه در بودجه شهرداری به تصویب شورای محترم اسلامی شهر رسیده است.

اثنی عشری با اشاره به این مطلب که ساخت و سازها در ورودی شهربا نظارت و رعایت قوانین شهرداری صورت گرفته است گفت: طرح جامع شهری در سال 93 با همت و تلاش اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

شهردار خاطرنشان کرد: مشکلات امروز شهر خشکبیجار، مرهون بی توجهی به مدیریت شهری در اداوار گذشته و طرح هادی شهر بوده است.

وی مشکل سد معبر را یکی دیگر از مشکلات شهر خشکبیجار عنوان نمود و گفت: با همکاری مردم خوب و فهیم و بازاریان با فرهنگ، باید شهر را زیبا و برای عابرین ایمن کنیم.

اثنی عشری با اشاره به وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه های خشکبیجار، به نبود یک متر مربع آسفالت سالم اشاره کرد و افزود: در سال 93 بالغ بر 17000 متر مربع از خیابانهای سطح شهر لکه گیری و روکش آسفالت گردید اما همچنان خرابی های گذشته باقی مانده است.

شهردار اضافه نمود: در اجرای آسفالت نظارت دقیق صورت می گیرد تا آسیب پذیری آن به کمترین حد خود برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا زمین آتش نشانی که قرار بود با کاربری تجاری و اداری ساخته شود فروخته شد گفت: در سال 93 با تصویب شورای شهر زمین آتش نشانی سابق برابر مقررات فروخته شد که درآمد حاصل از فروش زمین صرف هزینه های جاری و عمرانی گردید.

اثنی عشری همچنین گفت: ضمناٌ شهرداری مجری احداث ساختمان جهت استقرار ادارات در سطح شهر نمی باشد بلکه متولیان امر، دولت و اداره راه و شهرسازی هستند. انجام این کار از جمیع جهات به نفع شهرداری نیست و سود آن فقط به سرمایه گذار می رسد.

شهردار خشکبیجار با بیان این مطلب که شهرداری همواره آماده پاسخگویی به مردم است گفت: اعضای شورای شهر نیز همه روزه به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.

وی با بیان این که 50 سال از عمر شهرداری خشکبیجار می گذرد گفت: اما همچنان محرومیت ها باقیست.

اثنی عشری در پاسخ به این سوال که  چرا این تعداد کوچه خاکی در سطح شهر وجود دارد گفت: در بهسازی کوچه ها و معابر خاکی، نیاز به مشارکت شهروندان داریم و بدون این مشارکت، آسفالت کوچه های خاکی امکان پذیر نیست.

شهردار اضافه کرد: بهسازی پارک شهر در سال 93 از ردیف اعتبارات دولتی صورت گرفت و با حضور فرماندار رشت افتتاح شد و اکنون یکی از نقاط دیدنی خشکبیجار محسوب می شود.

وی افزود: در سال جدید که سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نام گرفته با همکاری و تعامل فی مابین شهرداری و اعضای شورا، شهر را آبادتر از قبل خواهیم کرد.

شهردار در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای شهر خشکبیجار، از فرماندار رشت و معاون امور عمرانی استانداری گیلان تشکر نمود.

 

در ادامه تصاویری از پارک شهر خشکبیجار که اخیراً بازسازی شده است را مشاهده می نمایید.

 

پارک شهر خشکبیجار پارک شهر خشکبیجار1 پارک شهر خشکبیجار3 پارک شهر خشکبیجار4 پارک شهر خشکبیجار5 پارک شهر خشکبیجار6 پارک شهر خشکبیجار7 پارک شهر خشکبیجار8 پارک شهر خشکبیجار9 پارک شهر خشکبیجار10 پارک شهر خشکبیجار11 پارک شهر خشکبیجار12

 

انتهای پیام/29


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. شهروند
     | 2015/04/16 - 23:20
    پاسخ

    با سلام اقای شهردار اسفالتی که شما با پیمانکار خودتون در خیابانهای سطح شهر انجام دادید هنوز چهار ماه نشده کنده شده بعد میگید نظارت دارید روبروی شهرداری جلوی اتو شویی هاشمی خیابان طالقانی جلوی کلینیک شبانه روزی همه روکش اسفالت کنده شده حتماً اینا هم مال ادوار گذشته هستش

  2. شهروند
     | 2015/04/18 - 16:31
    پاسخ

    مثل اینکه اقای شهردارطبق صحبت های گذشته خودهیچ دلیلی برای مشکلات شهرپیدا نکردند جز کم کاری ادوار گذشته اقای شهردار کمتر سنگ رو بنداز اون ور

  3. ا-ي
     | 2015/12/3 - 18:50
    پاسخ

    برادر اگر از پارك ميگويد ان موقع كه بيجار بود با نور پردازي بچه محل مان مهندس روحي ساخته شد. بلور را هم ايشان توسعه دادند.وتمام شهر را يك بار اسفالت كردند.وچهار برج نور زدند .

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads