کد خبر: 75630 - تاریخ: شنبه، 28 مارس 2015 - 11:30

آخرین خبرها از تجاوز عربستان به یمن؛

ادامه بمباران مناطق مختلف یمن/ سقوط هواپیمای عربستان در یمن/ استقرار توپخانه انصارالله در مرز عربستان

سومین روز تجاوز عربستان سعودی به یمن در حالی آغاز شد که ارتش یمن توانست در آسمان صنعاء، یک جنگنده سعودی را ساقط کرده و خلبان آن را دستگیر کند، همچنان خبر سقوط فرودگاه عدن به دست طرفداران «منصور هادی» نیز تکذیب شده است.

به گزارش خوبان: باشگاه خبرنگاران به نقل از “الجزیره،” بمباران مناطق مختلف یمن جمعه شب و در نخستین ساعات روز شنبه نیز ادامه یافت. بمباران‌های شنبه صبح شهر “حدیده” در ساحل دریای سرخ، استان سعده در شمال و مناطقی را در “صنعا” هدف قرار داد.

 

این در حالی است که گزارش‌هایی در خصوص درگیری نیروهای طرفدار “منصور هادی” — رئیس‌جمهور فراری یمن — و نیروهای جنبش انصارالله اطراف شهر بندری و جنوبی “عدن” منتشر شده است. عربستان اعلام کرده است از هیچ اقدامی برای جلوگیری از تسلط نیروهای جنبش انصارالله بر عدن فروگذار نخواهد کرد.

 

همچنین جمعه 2 خلبان عربستانی پس از بروز نقص فنی در هواپیمایشان در دریای سرخ فرود آمدند و نیروهای آمریکایی آنها را نجات دادند. آنها با یک هواپیمای “اف15” پرواز می‌کردند و مجبور شدند به کمک صندلی نجات، هواپیما را ترک کنند.

— 07:13: خبرگزاری “رویترز” گزارش داد: “اوباما” در تماسی تلفنی با “ملک سلمان” — پادشاه عربستان — حمایت خود را از حملات ائتلاف عربستان در یمن اعلام کرد. “ملک سلمان” نیز از وی به خاطر نجات 2 خلبان سعودی در دریای سرخ تشکر کرد.

— 09:43:

شبکه “العربیه” گزارش داد: شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، اعلام کرد 3 هواپیما برای خارج کردن هیئت سازمان ملل متحد در صنعا به یمن اعزام کرده است. این شبکه مدعی شد نیروهای انصارالله مانع خروج هیئت 140 نفری سازمان ملل از یمن شدند.

— 10:32: شبکه “پرس تی‌وی” خبر داد: کشتیهای عربستان سعودی و مصر به طرف سواحل یمن در حرکت هستند.

— 10:45: خبرگزاری “اسپوتنیک” گزارش داد: سقوط هواپیمای ائتلاف عربستان در صنعا.

— 10:48: شبکه “العربیه” خبر داد: نیروی دریایی عربستان دیپلمات‌های عرب و غربی را از عدن خارج کرد.

— 11:01: خبرگزاری “اسپوتنیک” گزارش داد: نیروهای جنبش انصارالله توپخانه‌های خود را در مرز عربستان مستقر کردند.

انتهای پیام/13


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads