کد خبر: 73296 - تاریخ: دوشنبه، 23 فوریه 2015 - 18:31

کندویی که اتوماتیک عسل می دهد!

با این وسیله زنبورها نفس راحت می کشند + تصاویر

پدر و پسری استرالیایی موفق شدند کندویی خودکار اختراع کنند که در آن برای برداشتن عسل نیاز به کار خاصی نیست و از آن مهمتر هیچ آسیبی به زنبورهای عسل وارد نمی‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از مجله مهر: با این اختراع تمام زنبورهای عسل در سراسر جهان می‌توانند، نفس راحتی بکشند. این اختراع، به پرورش‌دهندگان زنبور، اجازه می‌دهد که عسل را برداشت کنند؛ بدون اینکه هیچ مزاحمتی برای زنبورهای عسل ایجاد شود.

این وسیله از زنبورها و یک کندوی نیم ساخته تشکیل شده که نیمه دیگر آن توسط خود زنبوها و با موم  آن‌ها کامل می‌شود. پس از اینکه زنبورها خانه‌های کندو را با عسل پر کردند و آن را پوشش دادند، پرورش‌دهندگان زنبور می‌توانند در آن را باز کنند تا عسل با وسیله‌ای مانند شیر آب از آن خارج شود. بدون اینکه هیچ اختلالی برای این زنبورها ایجاد شود. آن‌ها می‌توانند دوباره وارد این سلول‌ها بشوند و باز آن را پر کنند. این اختراع به زنبورها اجازه می‌دهد که به راحتی از گیاهان تغذیه کنند و به گرده‌افشانی بپردازند و همچنین بازدیدکنندگان فضول خود را ادب کنند!

 

1 2 3 4 5 6

انتهای پیام/83


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. زنبور دار
     | 2015/02/26 - 07:38
    پاسخ

    با سلام
    این کاری که این آقایان کرده اند عسل مرقوب را به زنبور دار نمی دهد چون یکی از شرایط برداشت عسل پلمپ شدن سلولها توسط زنبور می باشد لذا عسل داخل سلولهابی پلمپ نشده که توسط این دستگاه خارج می شود دارای مقدار زیادی رطوبت بوده که در صورت عدم مصرف در زمان کوتاه، باعث ترش شدن عسل می گردد . و خارج کردن عسل از سلولهای پلمپ شده مستلزم خارج کردن این قابها و باز کردن مجدد پلمپ سلولها را در پی دارد

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads