کد خبر: 67830 - تاریخ: شنبه، 20 دسامبر 2014 - 11:31

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

مصیبت ارتحال پیامبر اسلام اوج مصیبت عالم بشریت است

امام جمعه خمام خاطرنشان کرد: مصيبت ارتحال پيامبر اسلام، اوج مصيبت عالم بشريت است و سنگيني مصيبت ارتحال آن حضرت به اندازه سنگيني بعثت ايشان است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، گفت: نبي مکرم اسلام (ص)، خودش اولين واقف بوده است.

 

وی وقف را صدقه جاریه و وسیله استمرار کار خیر دانست و افزود: از صدر اسلام تاکنون، مؤمنين جهت ترويج شعائر ديني مخصوصاً زنده نگه داشتن ياد اهل بيت(عليهم السلام) موقوفات زيادي اختصاص داده اند و همينطور براي ساخت مساجد، حسينيه ها، کانون هاي قرآني، مراکز علمي و بهداشتي و همچنين کمک به فقرا.

 

امام جمعه خمام ماه هاي محرم و صفر را زمان يادگيري درس سياست از ولايت اهل بيت (ع) معرفی نمود و خاطرنشان کرد: مصيبت ارتحال پيامبر اسلام، اوج مصيبت عالم بشريت است و سنگيني مصيبت ارتحال آن حضرت به اندازه سنگيني بعثت ايشان است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به دوحادثه اخیر به وقوع پیوسته در آمریکا اظهار داشت: طي دو ماه گذشته، دو حادثه بسيار مهم در آمريکا رسانه‌اي شد که هر يک از آنها به تنهايي مي توانست دولتي را ساقط کند يا نظامي را بر باد دهد. يکي قتل‌هاي سياهپوستان و تبرئه‌ قاتلان آنها و ديگري شکنجه زندانيان و دفاع از شکنجه‌ گران!

 

دکتر عاشوری با بیان این که اگر هر کدام از این حوادث در ایران اتفاق می افتاد، تمام دولت مردان آمريکا و اروپا و حتي سازمان هاي بين المللي جوّ تبليغات عظيمي عليه کشور ما به راه مي انداختند اظهار داشت: ولي متأسفانه اين همه جنايت آنها با سکوت خفت بار دنيا مواجه شد که واقعاً عبرت انگيز است.

 

امام جمعه خمام افزود: تبعيض نژادي در آمريکا بيداد مي کند، آنوقت آنها داعيه دار حقوق بشر در دنيا هستند!

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads