کد خبر: 67161 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 دسامبر 2014 - 20:51

دولت حذف یارانه دهک‌های بالا را واگذار کرد؛

توپ یارانه نقدی در زمین استانداران/ یارانه بعد از نان!

تعیین نرخ نان مسبوق به سابقه بوده اما سپردن اختیار حذف یارانه‌بگیران از لیست دریافت یارانه‌ نقدی اتفاقی کم‌سابقه محسوب می‌شود و به نوعی دولت توپ را به زمین استانداران می‌اندازد.

به گزارش خوبان به نقل از وطن امروز: سخنگوی دولت روز گذشته اعلام کرد که اختیار حذف متقاضیان دریافت یارانه نقدی به استان‌ها واگذار شده است.

محمدباقر نوبخت دیروز با اشاره به افزایش اختیارات استانداران گفت: در جلسه غیرعلنی گفته شد که استانداران موظف هستند افراد پردرآمد را شناسایی کنند. در آن جلسه توضیح داده شد که ما سازوکارهایی را داریم و برای شناسایی بیشتر می‌خواهیم اختیاراتی را به استانداران بدهیم و این یک پیشنهاد و راهکار است. دولت نیز علاقه‌مند نیست کسانی که مستحق نیستند یارانه دریافت کنند و در عوض ما می‌توانیم از آن مبلغ برای افزایش تولید و طرح تحول سلامت استفاده کنیم.

وی گفت: قیمت بنزین گران نشده و همان ۴۸ هزار میلیارد منابع سال جاری را در حد همان سقف اقدام خواهیم کرد و تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم و این ارقام هم باید به تصویب مجلس برسد.

یارانه بعد از نان!

موضوع سپردن برخی از وظایف به استانداران برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد؛ در زمان افزایش ۳۰ درصدی نرخ نان نیز استانداران نقش ویژه‌ای داشتند و نرخ نان در هر استان با هماهنگی استانداران اعلام شد.

تعیین نرخ نان مسبوق به سابقه بوده اما سپردن اختیار حذف یارانه‌بگیران از لیست دریافت یارانه‌ نقدی اتفاقی کم‌سابقه محسوب می‌شود و به نوعی دولت توپ را به زمین استانداران می‌اندازد. البته مشخص نیست استانداران چه اقدام جدیدی می‌توانند در زمینه یارانه انجام دهند اما با توجه به اینکه مسؤولان رده بالای دولتی نتوانستند چندین ماه برنامه جدیدی برای آینده یارانه نقدی ارائه کنند نمی‌توان امید چندانی به استانداران داشت.

انتهای پیام/76

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

یارانه افراد در سال آینده تغییری نمی کند/ یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی فردا شب در حساب خانوارها


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads