کد خبر: 62321 - تاریخ: دوشنبه، 13 اکتبر 2014 - 18:00

با حضور پرشور مردم؛

جشن بزرگ عید غدیر خم در پارک شهر لشت نشاء برگزار شد + تصاویر

جشن بزرگ عید غدیر خم با حضور مسئولین و مردم لشت نشاء در شب عید خجسته غدیر خم در پارک شهر لشت نشاء برگزار شد.

به گزارش خوبان: جشن بزرگ عید غدیر خم با حضور مسئولین و مردم لشت نشاء در شب عید خجسته غدیر خم در پارک شهر لشت نشاء برگزار شد.

حجت الاسلام رنجبر امام جمعه لشت نشاء در این مراسم با طرح این سوال که چرا جشن عید غدیر در اجتماع برگزار شد، اظهار داشت: چون در غدیر خم 120 هزار نفر با امیرالمومنین (ع) بیعت کردند و بعد از آن حضرت خانه نشین شد.

وی ادامه داد: ما باید در بیرون از منازل و مساجد جشن ها را برپا کنیم. در سراسر ایران و در 120 نقطه از کشور تا این جشن جهانی شود.

امام جمعه لشت نشاء در ادامه با اشاره به تصریح ولایت حضرت علی در سوره مائده گفت: خداوند متعال در سوره مائده به ولایت حضرت علی (ع) اشاره کرده است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: اگر مردم حضرت علی (ع) را دوست داشته باشند هم دنیا و هم آخرت را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با اشاره به بخش هایی از خطبه غدیر گفت: در خطبه غدیر آمده است که حضرت مهدی (عج) می آید و جهان را از عدل و داد پر می کند و قسط و عدل را به پا می کند و کارهایی را که رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) انجام نداده است، انجام می دهد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در ایامی که در محاصره اقتصادی بودند نیز یک بار حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین خود انتخاب کرده بودند. در آن زمان حضرت سه مرتبه اعلام کردند که ایشان ولی و جانشینشان هستند. پس از آن و برای اتمام حجت حضرت در حجه الوداع که آخرین حجت حضرت رسول (ص) بود، امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کردند.

امام جمعه لشت نشاء در پایان گفت: با برگزاری چنین جشن هایی سنت واقعی پیامبر اکرم (ص) را احیا می کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم مداحان اهل بیت از جمله آقایان رجبی، پورعاشور، رضایی، اصغری و نبی پور در وصف امیرالمومنین به مولودی خوانی نمودند.

در پایان این مراسم به چندین نفر از کسانی که از خانواده محترم سادات بودند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

جشن غدیر در لشت نشاء 1 جشن غدیر در لشت نشاء 2 جشن غدیر در لشت نشاء 3 جشن غدیر در لشت نشاء 4 جشن غدیر در لشت نشاء 5 جشن غدیر در لشت نشاء 6 جشن غدیر در لشت نشاء 7 جشن غدیر در لشت نشاء 8 جشن غدیر در لشت نشاء 9

 

انتهای پیام/37


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads