کد خبر: 60738 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 سپتامبر 2014 - 12:17

عرضه بیش از 5 هزار عنوان کتاب؛

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با عرضه بیش از 5 هزار عنوان کتاب منتشر شده از سوی 145 ناشر از سراسر کشور در محل باغ موزه دفاع مقدس در تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش خوبان، پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس صبح امروز پنجشنبه 3 مهر با حضور سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس و مولفان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌های این حوزه در محل باغ موزه دفاع مقدس آغاز بکار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ابتدا یگانهای نیروهای مسلح رژه رفتند و سرلشگر فیروزآبادی با حضور در مزار شهدای دفاع مقدس برای شادی روح آنها فاتحه ای قرائت کرد.

در ادامه پس از تلاوت قرآن مجید، مراسم حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در محوطه نمایشگاه به اهتزاز درآمد.

در این مراسم همچنین سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی با اشاره به تاریخچه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: دوره اول این نمایشگاه سال 1389 در اصفهان و مطابق تدبیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

این نمایشگاه در سال 90 در خراسان رضوی، سال 91 در شیراز و سال 92 هم در مصلی تهران برگزار شد.

به گفته وی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم امسال در باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود که از امروز سوم مهر تا یازدهم مهر از ساعت 8 صبح تا 21 در این مکان برگزار می‌شود.

سردار فضلی در ادامه از بازسازی 33 عملیات دفاع مقدس و اجرای آنها در محل باغ موزه دفاع مقدس و با حضور خانواده شهدای عملیات های یاد شده خبر داد و گفت: فردا صبح(جمعه 4 مهر) راهپیمایی خانوادگی به یاد شهدای دفاع مقدس در 53 شهر کشور برگزار خواهد شد.

سردار فضلی هدف از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را عمل کردن به فرامین رهبری در حمایت و پاسداری از ارزشهای 8 سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه امسال بیش از 5 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس از سوی 145 ناشر تخصصی عرضه شده است که در مقایسه با نمایشگاه چهارم، 18 درصد رشد را نشان می دهد.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از 5 هزار متر مربع برپا شده است و شامل بخش هایی مانند تقریظ های امام خامنه ای بر کتابهای دفاع مقدس، بخش بین الملل با حضور ناشرانی از لبنان، فرانسه، بحرین و سایر کشورها به غرفه بایکوت محصولات رژیم صهیونیستی، بخش روایت اشغالگری، بخش هنرهای اسلامی، بخش کارنامه نشر آثار دفاع مقدس و بخش بیداری اسلامی، قدس و مقاومت اسلامی.

به گفته سردار فضلی در نمایشگاه پنجم ملی کتاب دفاع مقدس بیش از 20 برنامه رونمایی از کتابهای دفاع مقدس و همچنین 20 نشست تخصصی با این موضوعات برگزار خواهد شد.

در ادمه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی کرد که مشروح این سخنرانی متعاقبا ارسال می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/139


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads