کد خبر: 59023 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 سپتامبر 2014 - 09:32

استاندار گیلان:

پرواز مستقیم رشت به نجف از مهر ماه امسال برقرار می‌شود

استاندار گیلان از آغاز برقراری پرواز مستقیم رشت به نجف از مهر ماه امسال خبر داد و گفت: این پرواز هفته‌ای یکبار از رشت به نجف و بر عکس انجام می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: محمدعلی نجفی ظهر دشنبه در دیدار با کارگزاران و مدیران حج و زیارت استان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان، از برقراری پرواز مستقیم رشت به نجف از مهر ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این پرواز هوایی هفته‌ایی یکبار از رشت به نجف و برعکس انجام می‌شود تا روند سفرهای زائران از گیلان به عتبات از نظر کیفی و امنیتی ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به در پیش بودن اعزام زائران حج تمتع استان، افزود:  آموزش‌های نظری و عملی به زائران استان به منظور آگاهی هرچه بیشتر از آداب و مناسک حج  بسیار ضروری است و این مهم نقش مؤثری در ارتقا کیفی این سفر معنوی فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نوع برخورد زائران در این سفرها در نشان دادن چهره زیبای کشور و فرهنگ آن موثر است، گفت:  زائران ایرانی حاملان پیام ارزش‌های دینی کشور هستند و با دیپلماسی دولت تدبیر و امید بخشی از بدبینی‌های کاذب و بزرگن‌مایی و دروغ‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه کشورمان برملا شده است.

نجفی با بیان اینکه هم اکنون شرایط بهتری نسبت به گذشته در عرصه جهانی برای ایران فراهم شده است، تصریح کرد: نوع رفتار مردم در خارج از کشور به این سیاست خارجی فعال بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌»رداری از پروژه‌های هفته دولت در گیلان، خاطرنشان کد: سد آیت الله بهجت در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، این سد آب سالم را برای 70 درصد از شهرهای استان تامین می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به رفع مشکل شفاررود افزود: آب سد سفید رود از دو میلیارد و 300 متر مکعب به کمتر از یک میلیارد متر مکعب رسیده است.

نجفی تقویت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از دریا و ساماندهی سواحل گیلان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: راه‌اندازی سایت نفتی رودسر با اختصاص 25 میلیارد تومان از سوی وزیر نفت آغاز شده است.

وی از پیگیری جدی رئیس جمهور برای احداث راه آهن قزوین – آستارا خبر داد و گفت: این راه آهن گیلان را به راه آهن روسیه و به اروپا وصل می‌کند و در توسعه روابط تجاری استان موثر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای اتمام خط آهن قزوین به رشت و آغاز عملیات ساخت خط آهن رشت به  انزلی و آستارا، خاطرنشان کرد : 11 کیلومتر آزاد راه باقی مانده در حد فاصل رودبار به منجیل به طور جد پیگیری می‌شود تا اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص یابد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads