کد خبر: 52645 - تاریخ: شنبه، 7 ژوئن 2014 - 22:00

با حضور جعفرزاده نماینده رشت در مجلس؛

بیست و هشتمین مراسم سالگرد شهید حسن صفری برگزار شد / تصاویر

بيست و هشتمين مراسم سالگرد شهادت سرباز رشيد اسلام شهيد حسن صفري ظهر جمعه در منزل این شهید والامقام برگزار گردید.

به گزارش خوبان: بيست و هشتمين مراسم سالگرد شهادت سرباز رشيد اسلام شهيد حسن صفري ظهر جمعه در منزل این شهید والامقام برگزار گردید.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار سخنرانی نمود و کربلایی حمزه عباسپور به مداحی پرداخت.

لازم به ذکر است؛ مسئولین بخش خشکبیجار از جمله شاددوست بخشدار، صفری رئیس شورای شهر، فاتحی رئیس شورای بخش، دریابکی رئیس آموزش و پرورش و حجت الاسلام رنجبر امام جمعه لشت نشاء حضور داشتند.

غلامعلی جعفرزاده مهمان ویژه بیست و هشتمین مراسم سالگرد شهادت شهید صفری بود.

بيوگرافي شهيد حسن صفري

شهید حسن صفری در سال هزار و سيصد و چهل و يك در شهر خشكبيجار چشم به جهان گشود. وي دوران ابتدايي را در مدرسه حافظ و دوره راهنمايي را در مدرسه نواب صفوي  تحصیل نمود.

وي در سال 64 عازم خدمت سربازي در شهر تبريز شد و چون در دوران آموزشي از خود لياقت و شايستگي نشان داد مسئولين پادگان از او درخواست نمودند كه دوران سربازي را بعنوان دژبان در همان جا به پايان برساند. ولي او عاشق جبهه و شهادت بود و مي گفت: شهادت قسمت هركسي نمي شود اما من مي دانم كه به فيض شهادت نايل مي شوم.

پس از آن که در فروردين سال 65 در منطقه حاج عمران عمليات را با موفقيت به پايان رساندند، شهید صفری همراه 25 نفر دیگر به شهر پيرانشهر رفت تا همرزمان دیگر را به تبريز برگرداند اما از آنجايي كه عراقيان بعثي متوجه حضور رزمندگان شده بودند، با هواپیما به آن ها حمله می کنند و حسن صفری با رگباري كه به قلب و چشم چپش اصابت مي كند به فيض شهادت نايل می آید.

شهید صفری پس از تشییع، در زادگاهش بهشت فاطمه خشكبيجار در كنار همرزمانش به خاك سپرده مي شود.

قسمتي از وصيت نامه شهيد بزرگوار: با سلام و درود به امام امت آن پير جماران و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران. خدمت خانواده محترم و ارجمندم سلام عرض می کنم. اميد آن دارم كه خانواده من نيز مانند بقيه ايرانيان صبور و بردبار باشند. هرچند شهادت نصيب هركسي نخواهد شد ولي اگر سعادت و لياقت داشم كه به چنين فيضي نايل آيم از خانواده محترم و ارجمند و بزرگوارم انتظار دارم كه مانند پدران و مادران نمونه باشيد.

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

 

 

گزارش: مجتبی فرهنگی

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads