کد خبر: 52104 - تاریخ: یکشنبه، 1 ژوئن 2014 - 19:42

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خبرداد:

امحای ۷۰۰ متر مربع سطح زیرکشت خشخاش در گیلان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: در دو ماهه گذشته ۷۰۰ متر مربع سطح زیر کشت خشخاش با تعداد یک‌هزار و ۵۱ عدد بوته خشخاش در شهرستان‌های مختلف استان کشف و امحا شد.

به گزارش خوبان، علی‌اکبر پوراوزان بعدازظهر امروز در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در سالن شهید انصاری استانداری، با اشاره به برنامه‌های مقابله و مباحث مورد نیاز در معضل اعتیاد استان، اظهار کرد: جلوگیری از ورود مواد مخدر در ایست بازرسی‌ها، استفاده از پوشش خانوادگی برای حمل و توزیع مواد مخدر، استفاده از بانوان در توزیع مواد مخدر، لابراتورهای تولید شیشه در استان و بازرسی در گمرگ آستارا که به دستگیری زن تبعه آذربایجانی که حامل یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین بود منجرب شد، از موارد مهمی است که باید در استان مورد توجه قرار بگیرد.

امحا 700 متر مربع سطح زیرکشت خشخاش در گیلان

وی با بیان اینکه در دو ماهه گذشته 700 متر مربع سطح زیر کشت خشخاش با تعداد یک هزار و 51 عدد بوته خشخاش در استان کشف و امحا شد، افزود: این سطح زیر کشت در مجموع در شهرستان‌های املش، بخش کلاچای، رودسر، رشت، شفت و آستارا شناسایی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در دو ماهه گذشته 104 مورد عملیات در استان انجام شد، گفت: 441 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

پوراوزان با بیان اینکه 19 باند در این عملیات متلاشی شد، تصریح کرد: سه هزار و 531 نفر در مجوع دستگیر شدند که از این تعداد 187 قاچاقی بودند که به مراجع قضایی معرفی شدند.

اجرای 87 مورد عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در گیلان

وی با بیان اینگه از 104 مورد عملیات 87 مورد پاکسازی مناطق آلوده بود، خاطرنشان کرد: در این پاکسازی یک‌هزار و 247 نفر که 25 نفر آنها را زنان تشکیل می‌داند دستگیر شدند و 130 کیلوگرم مواد مخدر در این عملیات‌ها کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه اتاق فکر جایی برای کارهای تحقیقی و پژوهشی در زمینه اعتیاد است، گفت: این مهم در استان نادیده گرفته شده و تاکنون نشیریه، کتاب و فصلنامه‌ای در این زمینه منتظر نشده است در حالی که تهران 100 نشریه را در زمینه اعتیاد به چاپ رساند.

پوراوزان با اشاره به اینکه 26 پرونده قضایی در زمینه مواد مخدر تشکیل شد، تصریح کرد: 45 خودرو در دو ماهه گذشته شناسایی شد و 30 خودرو به پارکینگ منتقل و از این تعداد هفت خودرو مصادره شد.

وی برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مقطه دوم متوسطه، برگزاری نمایشگاه‌، برگزاری 40 کارگاه آموزشی با موضوع اعتیاد، اجرای 187 دقیقه برنامه آموزشی در صدا و سیما و همایش‌های مختلف در دانشگاه‌ها را از برنامه‌های فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به انعکاس اخبار در رسانه‌های کشوری، گفت: از پنج هزار و 527 خبر در حوزه مواد مخدر کشور، سهم گیلان 55 مورد بود که 38 مورد آن در زمینه مبارزه و مقابله بود که توسط نیروی انتظامی منعکس شده است.

تفاهم‌نامه 400 میلیونی با دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با مواد مخدر

پوراوزان از تفاهم‌نامه 400 میلیون تومانی با دستگاه‌های اجرایی در زمینه عملیاتی شدن برنامه‌های مواد مخدر خبرداد و اظهار کرد: کمیته امداد و دانشگاه در این زمینه برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به مصوبات اجرا شده در جلسه نخست شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان، افزود: زمین 10 هکتاری برای ایجاد ماده 16 ، انجام فعالیت‌های فرهنگی، خرید تجهیزات برای گمرک آستارا و انزلی و برگزاری جلسات هفته نخست هر ماه از مصوبات قابل اجرا است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads