کد خبر: 52043 - تاریخ: شنبه، 31 می 2014 - 19:18

معاون سازمان بازرسی کل کشور:

تغییر بی‌رویه کاربری اراضی کشاورزی تناسبی با شرایط گیلان ندارد

معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: تغییر بی‌رویه کاربری اراضی کشاورزی تناسبی با شرایط گیلان ندارد و با ساخت و سازها در این اراضی باید مبارزه کنیم.

به گزارش خوبان، محمدجواد حشمتی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتابنامه الکترونیکی شهدای شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان که شاه با حمایت‌های ابرقدرت‌های شرق و غرب و نیروهای مسلحی که در اختیار داشت به وقوع پیوست و کسی انتظار نداشت این انقلاب در این شرایط روی دهد اما با هدایت‌ها و رهبری امام خمینی(ره) این اتفاق مهم روی داد.

وی یکی از عوامل که سبب رخ دادن انقلاب شد وجود حضرت امام راحل عنوان کرد و افزود: هیچ فردی توان هدایت انقلاب اسلامی را در آن زمان نداشت.

‌معاون سازمان بازرسی کل کشور، یکی از عوامل انقلاب را وجود امام راحل و اعتماد به همه قشرهای مردم دانست و گفت:طبیعی بود که همه قدرت‌ها برای سرنگونی انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گرفتند اما حمایت‌ها و هدایت‌های امام خمینی(ره) و حضور مردم دشمنان را به یاس کشاند.

هدایت‌های مقام معظم رهبری سبب جاودانگی انقلاب است

حشمتی با اشاره به اینکه حضور مردم، ایثارگری شهدا، خوداتکایی و خودباوری به نفس،از دیگر عوامل پیداش انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد:هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور مردم و توجه به انفاس قدسیه شهدا، خودباوری و خود اتکایی سبب بقا و جاودانگی انقلاب در زمان کنونی شده است.

وی با بیان اینکه این باور که در زمان حاضر به شهدا نیاز نداریم را غلط دانست و خاطرنشان کرد: ما همیشه تاریخ به شهدا و یادآوری ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های آنها و پاسداشت شهدا نیازمندیم.

هدف دشمن در بحث‌های هسته‌ای ضدیت با نظام و اسلامیت آن است

معاون سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه دربرابر توطئه‌های دشمنان نیاز به خون شهدا و توسل به آنها دارند، گفت: هدف بحث‌های هسته‌ای دشمن ضدیت با نظام و اصل اسلامیت انقلاب اسلامی است.

حشمتی، سازمان بازرسی را به عنوان فرصتی برای پیشبرد صحیح اهداف دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: این باور که سازمان بازرسی به عنوان تهدید برای دستگاه‌ها تلقی می‌شود اصلا صحیح نیست.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی در جریان امور و اجرای قوانین از وظایف اداره کل بازرسی است، گفت: ما بنای اختلال در کار مدیران را نداریم بلکه این سازمان خود را حامی مدیران می‌داند و مدیران باید در کارهای خود توان ریسک پذیری داشته باشند.

عدم شفاف‌سازی اطلاعات در دستگاه‌های دولتی سبب رانت‌خواری است

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه عدم شفاف‌سازی اطلاعات در دستگاه‌های دولتی سبب فساد و رانت‌خواری می‌شود، افزود: عدم شفاف‌سازی اطلاعات سبب بهره‌مندی عده‌ محدودی از این اطلاعات است و آنها با زیرپاگذاشتن قوانین دست به راندخواری می‌زنند.

حشتمی با بیان اینکه سازمان بازرسی حامی همه دولت‌ها است، گفت: این سازمان‌ها با دولت‌ها مشکلی ندارد و با همه براساس قانون یکسان برخورد می‌کنیم و نگاه ما نگاه فنی و تخصصی است.

شفاف‌سازی قوانین و اطلاعات نقش موثری درپیشبرد اهداف مدیران دارد

وی اجرای صحیح قانون، شفاف‌سازی قوانین و اطلاعات را نقش موثری برای پیشبرد اهداف مدیران دانست و خاطرنشان کرد: مدیران داور و ناظر امین سازمان بازرسی هستند و باید برای شکوفایی کسب و کار که شدیدا به آن نیاز داریم تلاش کنیم.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید توسط همه مدیران اجرا شود، تصریح کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی باید بحث اشتغال را حل کنیم و به توسعه همه جانبه کشور کمک کنیم.

حشمتی با بیان اینکه منابع به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام در بحث اقتصاد مقامتی باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: گیلان سرشار از سرمایه‌های کلان است و بعضی از استان‌ها ظرفیت کارها و پروژه‌های عمرانی را ندارند.

وی با بیان اینکه امکانات گردشگری در استان می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش موثری ایفا کند، گفت: با اجرای بعضی از پروژه‌ها در آینده با مشکلاتی رو به رو می‌شویم.

تغییر بی‌رویه کاربری اراضی کشاورزی تناسبی با شرایط گیلان ندارد

معاون سازمان بازرسی کل کشور افزود: تغییر بی‌رویه کاربری اراضی کشاورزی تناسبی با شرایط گیلان ندارد و با ساخت و سازها در این اراضی باید مبارزه کنیم.

حشمتی با اشاره به هویت کشاورزی گیلان گفت: هویت استان را باید با تمام وجود حفظ کنیم گیلان از معدود استان‌هایی است که می‌توان در آن تنفس کرد و نباید اجازه دهیم هویت کشاورزی آن به دست فراموشی سپرده شود و باید تلاش کنیم امکانات استان برای نسل آبنده حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی هر استان با توجه به شرایط آن باید تحقق یابد، افزود: باید از همه امکانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads