کد خبر: 46665 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 مارس 2014 - 19:55

بخشدار خمام در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد؛

شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کردند

ذاکر استقامتی صبح امروز در جلسه بزرگداشت روز شهدا در دفتر بخشدار خمام اظهار داشت: کشور ما و از جمله استان گیلان مهد جوانان برومندی است که نهال عشق، ایمان و ایثار را به‌هم پیوند زده اند .

به گزارش خوبان: حسین ذاکر استقامتی صبح امروز در جلسه بزرگداشت روز شهدا در دفتر بخشدار خمام اظهار داشت: کشور ما و از جمله استان گیلان مهد جوانان برومندی است که نهال عشق، ایمان و ایثار را به‌هم پیوند زده اند .

وی ادامه داد: هرگاه نام شهدا را می بریم هم نوا با کروبیان خواهیم شد. داشته های نظام ما از برکت خون شهداست و ما مدیون خون شهدا هستیم.

بخشدار در ادامه گفت: آنها رفتند تا ما بمانیم و رفتند تا فرهنگ ایثار را به ما بیاموزند.

بخشدار خمام با اشاره به در پیش بودن روز شهدا گفت: شهدا از ما تندیس و یادمان نمی‌خواهند. تنها چیزی که شهدا از ما انتظار دارند حفظ ولایت است که در وصیت نامه هایشان به آن اشاره نموده اند.

استقامتی گرامیداشت روز شهدا را تلنگری دانست تا بدانیم در کجا قرار گرفته ایم .

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در باب فرهنگ و طرح آن در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: باید فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه شود.

بخشدار خمام با اشاره به مراسم یادواره شهدا در بخش خمام گفت: تا کنون 21 مراسم یادواره‌ شهدا در شهر، دهستان و روستاهای بخش برگزار شده است. با رایزنی های صورت گرفته و با همت حجت‌الاسلام مهدی صادقی کتابی تحت عنوان «سیمای خوبان» با موضوع زندگی نامه شهدای بخش خمام در دست تدوین است. این کتاب در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد و هم اکنون 80 درصد کار تدوین کتاب انجام شده است.

وی به ایجاد سایت بانک اطلاعاتی شهدای بخش خمام نیز اشاره نموده و گفت: در این سایت مجموعه ای از خاطرات، زندگی نامه، وصایا و عکس های شهدا گرآوری شده است.

1

استقامتی همچنین از طراحی نرم افزاری جامع در خصوص شهدای بخش خمام که قابلیت نصب بر روی گوشی های تلفن همراه را دارد خبر داد.

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و برگزاری بیست و دومین مراسم یادواره‌ شهدای بخش خمام برای شهدای روستای بلسکله چوکام در 22 اسفند را از دیگر برنامه های بخشداری خمام در این ایام ذکر کرد.

بخشدار ادامه داد: دهیاری ها موظفند کلیه کوچه ها و محلات را در روز 22 اسفند به نام یکی از شهدای همان محل نامگذاری کنند.

وی در پایان گفت: دیدار مسئولان با خانواده‌های معظم شهدای بخش و دیدار دهیاران در روستاها با خانواده‌های معظم شهدای روستا در روز 22 اسفند ماه نیز از دیگر برنامه های  بخشداری خمام در این روز است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط:

جلسه هماهنگی بزرگداشت روز شهدا در بخشداری خمام/ گزارش تصویری

حجت الاسلام عاشوری: خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند و باید برای همیشه مورد تجلیل ملت قرار بگیرند


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads