کد خبر: 41798 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 دسامبر 2013 - 23:50

بخشدار خمام در جلسه هم اندیشی جهت برگزاری مراسم 8 دی و 28 صفر:

8 دی هر سال یادآور حماسه فرزندان میرزاکوچک خان جنگلی است

استقامتی با اشاره به در پیش بودن سالگرد حماسه 8 دی گفت: 8 دی هر سال یادآور حماسه فرزندان میرزاکوچک خان جنگلی است. در این روز گیل مردان و گیل زنان به ندای ملکوتی ولی امر مسلمین و نائب امام زمانشان لبیک گفتند و نوای لبیک یا خامنه ای سر دادند و این پیمان سترگ به عنوان نقطه عطفی در تاریخ حماسه های استان گیلان ثبت و ضبط شد.

به گزارش خوبان: حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون برگزاری مراسم 8 دی و 28 صفر گفت: در روزی که گذشت میلاد یکی از پیامبران اولوالعزم ما حضرت عیسی بن مریم (ع) بود. درود خدا بر عیسی بن مریم، او که با منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ظهور می کند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام و سبط اکبرشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: در آستانه سالگرد خلق حماسه ی 8 دی هستیم. حماسه ای که مردم ولایتمدار و بصیر استان همیشه سرسبز گیلان، جلوتر از کشور، یعنی در روز 8 دی ماه خالق آن بودند.

SAM_0650

استقامتی افزود: 8 دی هر سال یادآور حماسه فرزندان میرزاکوچک خان جنگلی است. در این روز گیل مردان و گیل زنان به ندای ملکوتی ولی امر مسلمین و نائب امام زمانشان لبیک گفتند و نوای لبیک یا خامنه ای سر دادند و این پیمان سترگ به عنوان نقطه عطفی در تاریخ حماسه های استان گیلان ثبت و ضبط شد.

بخشدار خمام با اشاره به عوامل موثر در خلق حماسه 8 دی اظهار داشت: چهار عامل در خلق حماسه 8 دی نقش داشتند: یکی از این عوامل ایمان و اعتقاد و باور مردم گیلان است. اینجا مامن امامزادگان امت است. قلب های مردم با اهل بیت و ایمان، باور و اعتقادشان به ولایت گره خورده است.

استقامتی دومین عامل را رهبری فرزانه و هوشمندانه و خردمندانه امام خامنه ای حفظه الله دانست و اضافه کرد: عامل سوم بصیرت است.

استقامتی چهارمین عامل را عشق مردم به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواند و تصریح کرد: وقتی که مردم آن منظره های سخیف و زشت در سال 1388 و آن جسارت ها  به بیرق، پرچم، هیئت و تکیه ها در تهران توسط عوامل فتنه و مزدوران استکبار جهانی را دیدند، مردم ما تحمل نکرده و به خیابان ها ریختند.

وی ادامه داد: این چهار عامل حماسه 8 دی را خلق کرد و ما در آستانه 8 دی یعنی در آستانه تجدید پیمان مردم با ولی امر مسلمین جهان، قرار داریم.باید امسال پرشورتر و پررنگ تر دوباره این حماسه را یادآوری نماییم.

نماینده عالی دولت در خمام با اشاره به نزدیک بودن 28 صفر گفت: باید هیئت های مذهبی مان یک کار بزرگ فرهنگی در بخش خمام انجام دهند و ما باید همزمان با 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) برنامه های خوب فرهنگی داشته باشیم.

استقامتی در ادامه با اشاره به مشکل شهرستان شدن خمام، افزود: یکی از مشکلات بخش خمام این است که بخش ما به بزرگی یک شهرستان است ولی فاقد دستگاه های فرهنگی است. لذا ما باید خودمان کارهای بزرگ فرهنگی را با همکاری هم انجام دهیم.

وی از نمایندگان شهرستان رشت درخواست نمود تا وضعیت شهرستان شدن بخش خمام را پیگیری نمایند و خاطرنشان کرد: بحث شهرستان شدن خمام مراحل پایانی خود را طی می نماید و در صورتی که خمام از بخش به شهرستان تبدیل شود، دستگاه های ذیربط در آن مستقر می شوند. ولی تا آن موقع کارهای فرهنگی را باید با برگزاری همین جلسات پیگیری نماییم.

بخشدار خمام در ادامه با اشاره به ضرورت وجود رنگ و بوی عزاداری در شهر، گفت: شایسته است در سالگرد وفات نبی مکرم اسلام این غم جانسوز به نحو شایسته ای انعکاس داده شود و مردمی که در آن روز در خیابان های شهر گذر می کنند متوجه شوند که چرا شهر خمام سیاه پوش شده و هیئت های عزاداری ما باید آنقدر باشکوه باشد تا بتواند جمعیت بیرون را به سمت خود جذب کند.

استقامتی افزود: در کار برای اهل بیت هر چه قدر نیت خالص تر باشد، خود را بیشتر نشان می دهد. شایسته است دستگاه های اجرایی ، دهیاران و برادران بسیج همه و همه یک دسته آرایی باشکوه را داشته باشند و یک کار بزرگ را انجام دهند.

 اخبار مرتبط:

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر برای برگزاری مراسم ۸ دی ماه در خمام/ تصاویر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads