کد خبر: 34802 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 سپتامبر 2013 - 11:31

کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان؛

دومین طلای ایران برسینه یزدانی درخشید/ فراموشی خاطره تلخ با طلای ناب

رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با برتری برابر “ختاگ گازیموف” به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی 2013 دست یافت تا با کسب این مدال خاطره تلخ از دست دادن مدال در المپیک لندن را به فراموشی بسپارد. این دومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این مسابقات بود. قبل از این حسن رحیمی ایران را صاحب نخستین مدال طلا کرده بود.

به گزارش خوبان: در آخرین کشتی روز نخست از چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بوداپسترضا یزدانی مجارستان برگزار می‌شود، دوشنبه شب رضا یزدانی با نمایشی مقتدرانه و قابل قبول که در این مسابقات از خود ارائه کرد و نشان داد شایستگی قهرمانی در المپیک لندن را نیز داشته است، در دیدار فینال این وزن آزادکار عنوان‌دار آذربایجانی را هم به زانو در آورد.

یزدانی در فینال وزن 96 کیلوگرم درحالی برابر “ختاگ گازیموف” به پیروزی 4 بر 2 دست یافت و مدال طلای این وزن را به گردن آویخت که در ابتدا 2 امتیاز از این حریف باتجربه و توانمند آذربایجانی عقب بود.

آزادکار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با این قهرمانی صاحب دومین مدال طلای قهرمانی جهان شد تا ویترین افتخاراتش بیش از گذشته بدرخشد. این دومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران در نخستین روز رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.

آزادکار ملی پوش کشورمان تا پیش از رسیدن به دیدار فینال توانسته بود به ترتیب حریفانی از بلاروس، کانادا، گرجستان و اوکراین را شکست دهد و با اقتدار به فینال رقابتهای جهانی برسد.

همچنین “آنزور بالتاکایف” از روسیه با برتری مقابل “الکسی کراپنیاکوف” از قرقیزستان و “پائولو اولینک” از اوکراین با پیروزی برابر “داتو کراشویلی” از گرجستان به مدال برنز مشترک این وزن دست یافتند.

رقابتهای مدعیان اوزان 55 ، 66 و 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان دیروز (دوشنبه) در بوداپست مجارستان برگزار شد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads