کد خبر: 34614 - تاریخ: یکشنبه، 15 سپتامبر 2013 - 09:30

سد آیت‌الله بهجت آماده آبگیری است

استاندار گیلان گفت: سد آیت‌الله بهجت نخستین سد گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی آماده آبگیری است.

به گزارش خوبان: کیهان هاشم‌نیا عصردیروز در جلسه کارگروهاستاندار گیلان - کیهان هاشم نیا اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به تعهد 41 هزار نفری اشتغال استان در سال 92 اظهار کرد: امسال برای 50 هزار نفر اشتغالزایی برنامه‌ریزی شده و این رقم بیشتر از تعهد گیلان است.

وی ادامه داد: 40 درصد از تعهد ایجاد اشتغال گیلان در سال 92 تاکنون انجام شده است و می‌توانیم بیشتر از تعهد در برنامه عمل کنیم.

هاشم‌نیا خواستار ثبت ایجاد اشتغال دستگاه‌های مختلف استان در سامانه رصد اشتغال شد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار و 200 نفر در گیلان ایجاد اشتغال شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه 10 درصد از برنامه تعهد اشتغال استان عقب هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها در بخش حفظ اشتغال است.

وی در ادامه به وضعیت سد شهر بیجار اشاره کرد و گفت: سد آیت‌الله بهجت نخستین سد گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی آماده آبگیری است.

*اختصاص 11 هزار و 841 میلیارد ریال به اشتغال گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور به سهم 11 هزار و 841 میلیارد ریالی سهم استان در بخش اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: تنها بانک رفاه گیلان تاکنون اعلام آمادگی پرداخت تسهیلات با رعایت منابع و مصارف را کرده است.

خسرو صادقی با بیان اینکه دیگر بانک‌های گیلان تاکنون پاسخ مثبتی مبنی بر پرداخت تسهیلات اشتغال اعلام نکرده‌اند، افزود: نیمی از سال گذشته و اگر نتوانیم سهم استان را به موقع از دستگاه‌های ملی اخذ کنیم تا پایان سال دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به تعهد 41 هزار و 391 نفری اشتغال گیلان در سال 92، اظهار کرد: تعداد 11 هزار و 633 نفر تاکنون در سامانه رصد اشتغال استان ثبت‌نام کردند.

صادقی به عقب‌ماندگی بعضی از دستگاه‌های گیلان در ثبت اشتغال در سامانه رصد اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون باید 50 درصد اشتغال گیلان در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تعهد اشتغالزایی تعاون استان را چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 140 نفر تاکنون در سامانه رصد اشتغال گیلان ثبت شده و تعاون گیلان از عملکرد 54 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به مشاغل خانگی گیلان در سال 92 اختصاص داده شده است، تصریح کرد: مبلغ 50 میلیارد تومان در مجموع باید در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار خرد پرداخت شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads