کد خبر: 32679 - تاریخ: چهارشنبه، 21 آگوست 2013 - 13:06

امیر نصیر زاده:

ساخت جدیدترین جنگنده پیشرفته در ارتش / آزمایش موفقیت آمیز موشك هاي جدید ایران

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با اشاره به فعاليت­هاي صورت گرفته در جهت خودكفا كردن نيروهاي مسلح اعلام كرد: نيروي تخصص محور نیروی هوایی ارتش در حال توليد هواپيماي جنگي جديدي است.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران: امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده، معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با اشاره به ساخت انواع جنگ افزارها به دست متخصصان ايراني از جمله هواپيماي صاعقه كه به توليد انبوه نيز رسيده، در رابطه با آخرين دستاوردهاي نهاجا اعلام كرد: هم اكنون با مشاركت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع در حال ساخت يك جنگنده پيشرفته هستيم.
وي افزود: ساخت اين هواپيماي نظامي ما را به طور كامل از خريد هواپيماهاي جنگنده به ويژه در بُعد آموزشي از خارج از كشور بي نياز خواهد كرد.

نصيرزاده عنوان كرد: نيروي هوايي ارتش نخستين نيرويي بود كه جهاد خودكفايي را آغاز كرد و كارهاي بسيار بزرگي را در اين زمينه انجام داده و خوشبختانه زير ساخت هاي زيادي در زمينه توليد قطعات در نيروي هوايي به وجود آمده است.

وي در همين زمينه ادامه داد: در نيروي تخصص محوري مانند نيروي هوايي، بنيه قوي علمي و تخصص هاي مورد نياز وجود دارد كه اين به ما در پيشبرد اهداف راهبردي نيرو در هر چه بيشتر خود كفا شدن بسيار كمك مي كند.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش همچنين در مورد آخرين دستاوردهاي نيروهاي مسلح در ساخت مهمات جنگي افزود: اقدامات بسيار خوبي در ساخت مهمات هوايي، مهمات دورزن و موشك هاي هوشمند انجام شده است.

وي ادامه داد: نيروي هوايي با همكاري سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع در حال ساختن موشك هاي هوا به هوا و هوا به سطح است كه در اين زمينه اقدامات خوبي انجام شده كه برخي از آنها با موفقيت آزمايش شده و برخي نيز در سال جاري به نتيجه خواهند رسيد.

نصيرزاده در ادامه به بيان جديدترين پيشرفت هاي حوزه دفاعي در جنگ الكترونيك پرداخت و تصريح كرد: در تمام ابعاد جنگ الكترونيك اعم از اقدامات آفندي و پدافندي، پيشرفت هاي خوبي داشته ايم.

وي با اشاره حضور كاركنان متخصص در حوزه جنگ الكترونيك خاطر نشان كرد: بسياري از اقدامات نوآورانه صورت گرفته و پيشرفت هاي حاصله در امر جنگ الكترونيك به يُمن وجود نخبگاني است كه در اين حوزه فعال هستند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads