کد خبر: 24546 - تاریخ: شنبه، 4 می 2013 - 17:49

در دو روز گذشته؛

45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند

خوبان خبر: سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.

طی دو روز گذشته در جاده‌های استان 45 نفر کشته و مجروح شدند.

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ مهیار رستگار سرپرست پلیس راه گیلان با اعلام این خبر گفت: طی 48 ساعت گذشته در جاده‌های استان گیلان 45 نفر کشته و مجرح شدند.

وی افزود: در دو روز پایانی هفته به علت افزایش حجم ترددهای تعطیلات آخر هفته در جاده‌های استان 7 نفر از هموطنان کشته و 38 نفر مجروح شدند.

سرهنگ رستگار ادامه داد: بیشترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و عدم رعایت حق تقدم است که از این میان سهم عابرین و موتورسواران بیش از همه و قریب 75 درصد کشته‌شدگان را تشکیل داده است که متاسفانه این نشان از عدم توجه به مقررات راهنمایی و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی راکبین موتور است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از موتورسواران بیشترین قشر آسیب‌پذیر در حوادث جاده‌ای عابرین پیاده هستند که مرگ دو نفر عابر پیاده طی 48 ساعت گذشته نشان از اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان عبور از عرض و طول جاده‌های برون شهری دارد خصوصا بزرگراه‌ها که سرعت مجاز خودروها در این جاده‌ها بالاست و مکان‌های لازم برای عبور عابرین بسیار کم و به ناچار تردد عابرین از عرض گذرگاه‌های خطرناک صورت می‌پذیرد.

سرهنگ رستگار در پایان از همه رانندگان درخواست کرد تا با رعایت مقررات و احترام به حقوق دیگران رانندگی کنند و همچنین از موتورسواران و عابرین خواست تا نکات و موارد ایمنی را در حین عبور از جاده‌ها بکار ببرند تا شاهد کاهش حوادث این دو قشر نیز باشیم.

انتهاي پیام/75


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads