کد خبر: 41457 - تاریخ: شنبه، 21 دسامبر 2013 - 11:35

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

حضور 500 نیروی پلیس راه گیلان در طرح زمستانی

فرمانده پلیس راه گیلان از استقرار 200 نفر نیروی ثابت پلیس راه در چهار پاسگاه و 300 نفر برای پوشش جاده‌ای این استان در طرح زمستانی امسال خبر داد.

به گزارش خوبان، مهیار رستگار امروز در حاشیه مراسم رژه خودروهای راهداری به مناسبت فرا رسیدن اول دی روز راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت تصادفات استان در هشت ماه گذشته اظهار کرد: برابر اعلام پزشکی قانون در این مدت 378 نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد معادل 94 نفر کاهش داشته است.
طرح زمستانی

وی به آمار طرح زمستانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته در چهار محور اسالم به خلخال، گردنه الماس، محور حیران و جاده رودبار به طرف کوهین طرح زمستانی اجرا شد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه در زمستان سال 91 در محورهای مذکور تصادف منجر به فوت رخ نداد، گفت: با توجه به امکانات پلیس راه با تخلفات این محورها برخورد لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستان از جمله طرح‌های مهم نیروی انتظامی، پلیس راه و ارگان‌های دخیل در این زمینه است، تصریح کرد: این طرح از 20 آذر تا 20 اسفند به مدت سه ماه در تمام راه‌های گیلان به ویژه در چهار محور برفگیر و گردنه استان اجرا می‌شود.

رستگار با اشاره به سازمان‌های دخیل در اجرای طرح زمستانی خاطرنشان کرد: پلیس راه، اداره کل راه و شهرسازی، فوریت‌های پلیس 110، اورژانس، امداد خودرو، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌های استان و… در امر اجرای طرح زمستانی دخالت دارند.

وی از جمله اهداف طرح زمستانی را ایمنی عبور و مرور و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی، بهبود اطمینان برای کسانی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، ذکر کرد.

فرمانده پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری هدفمند از تمام امکانات برای ارتقای ایمنی عبور و مرور بیشتر، اجرای بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از دیگر اهداف طرح زمستانی است.

وی امدادرسانی به‌موقع به افراد در راه مانده، کنترل ناوگان عمومی بار مسافر و رسیدگی به موقع در حوادث رانندگی و … را از دیگر اهداف طرح زمستانی برشمرد.

به گفته رستگار، 200 نفر نیروی انسانی پلیس راه در پاسگاه‌های تالش‌ ـ ‌آستارا، رشت‌ ـ لاهیجان و جمال‌آباد لوشان به صورت مستقیم مستقر هستند.

وی یادآور شد: 300 نفر به صورت غیرمستقیم برای پوشش جاده‌های استان استفاده می‌کنیم و چهار کانکس پلیس راه در چهار محور کوهستانی گیلان مستقر هستند.

فرمانده پلیس راه گیلان تعداد استقرار 6 کانکس را در دیگر نقاط این استان ذکر کرد و گفت: چهار تیم گشتی به صورت ثابت و شبانه‌روز در گردنه‌های حیران، الماس، حیران و کوهین و دوران مستقر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 50 تیم گشتی نیز به جاده‌های استان برای نظارت در امر ترافیک اعزام می‌شود.

گفتنی است صبح امروز مراسم بزرگداشت اول دی روز راهداری در سالن ورزشی شهید دهگان رشت برگزار و تعداد 30 نفر از راهداران گیلان به همراه فرماندهان پلیس راه استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads