کد خبر: 218915 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 ژانویه 2022 - 12:06

مدیر کل هواشناسی گیلان:

آغاز بارش برف و باران از امروز در گیلان/ هشدار نارنجی صادر شد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این استان با ورود سامانه سرد و بارشی، گفت: بارش برف و باران از اواخر وقت امروز در گیلان آغاز می شود.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به ورود تدریجی سامانه سرد و بارشی از عصر امروز (پنجشنبه) به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای افزایش ابر و روند کاهش دما، بارندگی و وزش شدید باد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها از بامداد روز جمعه پیش بینی شده است، افزود: بارش‌ها در مناطق جلگه‌ای به صورت باران، مخلوط برف و باران و یا برف در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و ابلاغ آن به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، گفت: دمای هوا نیز بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اوایل صبح جمعه از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود، ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، رانش و لغزش، کولاک برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه مناطق کوهستانی، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و احتمال آسیب به سازه‌های سست دور از انتظار نیست.

دادرس با تأکید بر پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی با توجه به شرایط جوی، گفت: در صورت ضرورت برای تردد شهروندان زنجیر چرخ، وسایل زمستانه و گرمایشی و آذوقه به اندازه کافی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریا نیز در این مدت طولانی و با موج‌های بلند پیش بینی شده است، افزود: ارتفاع موج در این مدت به بیش از دو متر رسیده و برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.

انتهای پیام ۵۴۰۴۵۱۸ 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads