کد خبر: 211288 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 آوریل 2021 - 09:24

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان؛

“رانش زمین” از مخاطرات جدی در روستاهای کوهپایه‌ای گیلان است

مدیرکل مدیریت بحران گیلان رانش زمین در تعدادی از روستاهای شهرستان‌های شرقی و غربی گیلان را مخاطره‌ای جدی خواند و گفت: ایجاد استحکام در این مناطق نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری است

به گزارش خوبان ، امیر مرادی  ، درباره اقدامات پیشگیرانه در حوزه آتش‌سوزی در جنگل‌ها اظهار داشت: در حوزه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اساس دستور سازمان مدیریت بحران، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری نیروهای مسلح وظیفه مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و طبیعی را برعهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین دو نهاد نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد تا در زمان آتش‌سوزی با تجهیزاتی که نیروهای مسلح در اختیار دارد نسبت به مراقبت از جنگل‌ها اقدام کند.

مرادی عنوان داشت: این دستور به استان‌ها و گیلان نیز ابلاغ شده که در نخستین جلسه ستاد پیشگیری که به ریاست استاندار برگزار می‌شود ابلاغیه مذکور به دستگاه‌های مربوطه در استان گیلان و مناطق دارای جنگل‌های ملی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل مدیریت بحران گیلان در سال‌های گذشته نیز تلاش داشته تا در این خصوص برنامه جامع و مدونی را تدوین کند گفت: گیلان یکی از استان‌هایی است که یگان حفاظت از منابع طبیعی آن در مواقع حادثه بسیار حرفه‌ای عمل کرده و در آماده باش است و در این حوزه پایش‌های مستمری را در دستور کار دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: رویکرد ما بهره‌گیری از اطلاعات اداره‌کل هواشناسی استان گیلان و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است تا بتوانیم بهترین اطلاعات از حوزه جنگل‌ها را به دست آورده و در این حوزه بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشیم و خوشبختانه در این مورد هماهنگی خوبی وجود دارد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان رانش و لغزش زمین در برخی از روستاهای شهرستان‌های شرقی و غربی گیلان را یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت بحران گیلان دانست و گفت: رانش زمین بسیاری از شهرستان‌های گیلان مانند رودسر، لنگرود، املش، تالش، رضوانشهر، شفت، فومن و دیلمان را درگیر کرده است.

 وی ابراز داشت: این امر می‌طلبد که در سطح ملی اعتبارات خاصی به این مسئله اختصاص داده شود که در حال حاضر پیگیری‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم که مسئولان کشوری اعتبارات خوبی را برای این حوزه در نظر بگیرند تا ما بتوانیم مشکل رانش مناطق را مرتفع سازیم.

مرادی تصریح کرد: زمانی که رانش در یک منطقه اتفاق می‌افتد باید در آن منطقه کارهای کارشناسی شده در جهت استحکام آن انجام شود که این امر هزینه بردار بوده و نیاز به اعتبارات بیشتری از محل اعتبارات استانی و ملی دارد.

وی تجهیز دستگاه‌ها برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی در برابر آتش‌سوزی را از دیگر مواردی تلقی کرد که نیاز به اعتبارات بیشتری داشته و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و افزود: باید اعتبارات بیشتری برای خرید تجهیزات آتش نشانی پیشرفته در نظر گرفته شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گیلان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمان بحران برف خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت برف نیز خرید دستگاه‌های برف روب پیشرفته‌تر از دیگر نیازهای استان در زمینه مدیریت بحران است.

مردای اظهار داشت: در زمینه زلزله سه انبار بزرگ برای قرار دادن لوازم زندگی زلزله‌زدگان در استان گیلان احداث شده که باید نسبت به تجهیز انبارها اقدام شود که البته بخشی از کار صورت گرفته و مابقی کار نیز به زودی انجام می‌شود. 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: یکی از رویکردهای اداره‌کل مدیریت بحران استان گیلان پیشگیری از بحران‌ها و جذب اعتبارات لازم در این حوزه است تا بتوانیم پروژه‌های پیشگیرانه که برای پیشگیری از بحران از دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری کردیم را عملیاتی کنیم.

 وی با بیان اینکه از دیگر اولویت‌های ما تلاش در حوزه بازسازی است گفت: در این حوزه حدود بیش ‌از ۱۰۰ پروژه بازسازی در استان وجود دارد که اعتبارات لازم برای آن اختصاص یافته و تلاش ما بر این است که بتوانیم در زمینه بازسازی پل‌ها، راه‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات مشکلات را برطرف سازیم.

مرادی ابراز داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و سال زراعی جدید عمده‌ترین مشکل کشاورزان تأمین آب زراعی کشاورزی است که مدیریت بحران در این زمینه پروژه‌هایی اعم از سر دهنه‌سازی و تهیه لوله‌های بتنی و اختصاص اعتبار برای این امر را در دستور کار قرار داده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از سیلاب‌ها جزو اولویت‌های کاری اداره‌کل مدیریت بحران است افزود: از دیگر پروژه‌های ما دفع آب‌های سطحی است که در این مورد با شهرداری‌های استان تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه تأمین لوله‌‌های بتنی منعقد شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads