کد خبر: 200549 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 آوریل 2020 - 09:51

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان

رشد ۵۵ درصدی بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی؛ پایانه‌های بار گیلان ضدعفونی شدند

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رشد ۵۵ درصدی بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا پایانه‌های بار گیلان ضدعفونی شدند.

به گزارش خوبان، سبحان‌الله علی‌پور ، با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای دستورات ستاد مقابله با کرونا تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن پایانه‌های بار استان را فراهم کرده است اظهار داشت: طبق آمارها بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی به نسبت سال گذشته ۵۵ درصد رشد دارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان حمل و بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی را ۱۳۴ هزار تن اعلام کرد و ابراز داشت: این مقدار اقلام اساسی مورد نیاز کشور از ابتدای اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ به مقصد داخل و خارج استان گیلان و در قالب بیش از ۵ هزار و ۹۵۷ سفر دستگاه کامیون حمل و بارگیری شده است.

علی‌پور کالاهای اساسی حمل و بارگیری شده از بندرانزلی را شامل گندم، جو و ذرت دانست و تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گیلان در حوزه حمل کالاهای اساسی فعالیت‌های پیشگیرانه لازم برای جلوگیری و به حداقل رساندن امکان شیوع ویروس کرونا را انجام می‌دهد و اقدامات مذکور استمرار دارد.

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان در مورد لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شرکت‌های حمل و نقل کالای استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: گند زدایی و ضدعفونی کردن پایانه‌های بار و دفاتر شرکت‌های حمل و نقل کالا از جمله اماکنی هستند که این اقدامات به صورت مرتب و منظم در آن‌جا عملیاتی می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این دستگاه علاوه بر دستورات ستاد و استانی ملی مقابله با کرونا برای رانندگان وسائط باری نیز برنامه پیشگیری خاصی را پیاده‌سازی می‌کند خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی شامل دستمال کاغذی، ژل ضدعفونی کننده و ماسک بین رانندگان در دستور کار قرار دارد.

علی‌پور رشد ۸ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین سطح استان گیلان در سال گذشته را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خودروی سنگین شامل انواع کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس به دو مرکز فعال معاینه فنی خودروهای سنگین استان گیلان مراجعه کرده‌اند.

وی از مراجعه تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۰ خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان جهت دریافت برگه معاینه فنی سخن گفت و با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: تست‌های مختلف مکانیزه بر روی خودروها انجام شده و در پایان این فرآیند و در صورت تأیید برگه معاینه فنی صادر می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش سطح مراجعات مردمی و استفاده از سامانه‌های اینترنتی و مجازی را طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه و با همکاری دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

علی‌پور فعالیت چیزی حدود ۱۲۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان را از دیگر ظرفیت‌های این استان برای تسهیل در امر صادرات، واردات و ترانزیت کالا برشمرد و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان تردد مسافر در مرز آستارا گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه گیلان در ردیف پنج استان نخست کشور از لحاظ طول وجود راه‌های شریانی قرار دارد ابراز داشت: در ایام تعطیلات و زمانی که با افزایش تعداد ورودی مسافر و خودرو به استان گیلان مواجه هستیم گلوگاه‌های ترافیکی این استان در طول مسیرهای ورودی‌ با ترافیک بسیار سنگین و پرحجمی مواجه هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads