کد خبر: 197360 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژانویه 2020 - 13:14

رئیس پلیس راهور گیلان ؛

جلوگیری از توقف خودروها در مکان های عمومی تخلف است

رئیس پلیس راهور گیلان گفت : پلیس با افرادی که مانع پارک خودروها در مکان های عمومی شوند، برخورد قاطع می کند.

به گزارش خوبان، سرهنگ امیر طالبی روز سه شنبه  اظهار کرد: برخی مغازه داران و کسبه  مانع پارک خودروها در مقابل محل کسب و کارشان در مکان های عمومی  می شوند  که این امر ضایع کردن حق مسلم دیگر شهروندان و تخلف است.

وی با اشاره به کمبود فضای پارک در شهرهای استان به ویژه رشت  تصریح کرد: با اینهمه کمبود فضا برای توقف خودرو در شهرهای استان به ویژه شهر رشت  ، ممانعت  از پارک خودروهای شهروندان کار صحیحی نیست و پلیس  با کمک شهرداری طرح های مختلفی را برای جلوگیری از این تخلف اجرا  و با متخلفان قاطعانه برخورد  خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان خاطرنشان کرد:  شهروندان می توانند در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس  گرفته و اطلاع دهند .

پیش از این؛  معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  گفته بود که ممانعت صاحبان کسب و کار از پارک وسائط نقلیه در معابر عمومی مقابل محل کسب  و کارشان نقض حقوق شهروندی است.

جان احمد آقایی  معابر عمومی را  متعلق به همه مردم  دانست و افزود: اگر منع قانونی برای پارک کردن وسائط نقلیه از لحاظ پلیس و شهرداری نداشته باشد، فرد می تواند خودروی اش را در آن محل پارک کند؛ چرا که محل عبور و مرور مردم و حقوق طبیعی شهروندان است. 
وی  اضافه کرد:  گاهی مشاهده می شود صاحب کسبی برای پارک نکردن خودرو در معابر عمومی در مقابل مغازه شان وسایل و یا علائمی برای پارک نکردن خودروها می گذارند که این کار با حقوق شهروندی مغایر و خلاف قانون است. 
 معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد: شهرداری و پلیس تکلیف دارند ، در صورت مشاهده انحصاری کردن معابر عمومی این اقدام خلاف قانون را رفع کنند تا حقوق شهروندان رعایت شود.

آقایی متذکر شد: البته در مورد واحدهای مسکونی این موضوع متفاوت است و این موضوع برای پارک کردن در کنار دیوار منزل شخصی افراد صدق نمی کند؛ چراکه پارک کردن وسائط نقلیه در کنار دیوار منازل شهروندان امکان دارد ، بمنظور تخلف به طور مثال سرقت از خانه افراد باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads