کد خبر: 169513 - تاریخ: شنبه، 30 ژوئن 2018 - 10:16

رئیس پلیس راهور گیلان:

۷۰ درصد تقاطع‌های رشت به “دوربین‌ ثبت تخلف” مجهز می‌شوند

رئیس پلیس راهور گیلان گفت:‌ به‌زودی ۷۰ درصد تقاطع‌های کلانشهر رشت مجهز به دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف می‌شوند.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا محمدیاظهار داشت: در راستای استفاده از سامانه‌های هوشمند ترافیکی در شهر،‌ به‌زودی 70 درصد تقاطع‌های کلانشهر رشت مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ از دیدگاه پلیس قرار نیست جرایم رانندگی در سبد خانوارها بنشینند بلکه پلیس درصدد است به نوعی شهر را در برخورد با رانندگان متخلفی که اقدام به زیر پا نهادن مقررات و حقوق شهروندان دیگر می‌کنند ناامن کند.

محمدی نظارت‌های هوشمند را در امر کنترل ترافیک بسیار مؤثر خواند و افزود:‌ افزایش نرخ جرایم تخلفات رانندگی و موضوعاتی از این دست نتوانسته بازدارندگی مناسبی را در حوزه کاهش تخلفات ایجاد کند بنابراین پلیس به سراغ استفاده از انواع سامانه‌های هوشمند سوق پیدا کرد.

وی درباره نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در کلانشهر رشت تصریح کرد:‌ سامانه هوشمند کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر توسط دوربین‌های ویژه برای نخستین بار است که در کلانشهر رشت به‌عنوان تنها شهر شمال کشور اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک برای شهر رشت را امری واجب خواند و گفت:‌ برای کنترل ترافیک شهر رشت با توجه به افزایش روز‌افزون خودروها، رانندگان کم‌ تجربه‌ و بعضاً بی‌تجربه استفاده از چنین سامانه‌هایی ضروری است.

محمدی با اشاره به درصد بسیار پایین خطا و اشتباه در دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف عنوان کرد:‌ با استفاده از این سیستم علاوه بر اینکه کنترل ترافیک شهر به‌صورت شبانه‌‌روزی و بدون وقفه انجام می‌شود در فرآیند ثبت تخلفات احتمال بروز هرگونه خطا و اشتباه نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی وضعیت معابر و محورهای داخلی شمال از جمله استان گیلان را بسیار خاص و ویژه اعلام کرد و بیان داشت:‌ دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برخلاف نیروی انسانی پلیس می‌توانند در تمام ساعات و در هر شرایط آب و هوایی مأموریت خود را با دقت کامل انجام دهند.

محمدی در مورد گذر از چراغ قرمز در حالت گردش به راست در تقاطع‌ها نیز افزود:‌ رانندگان زمانی می‌توانند در تقاطع‌های چراغ‌دار این عمل را انجام دهند که تابلوی گردش به راست نصب شده باشد در غیر اینصورت عملشان تخلف محسوب شده و 200 هزار تومان جریمه به آنان تعلق می‌گیرد.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads