کد خبر: 186368 - تاریخ: یکشنبه، 5 می 2019 - 16:38

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم؛

آئین تجلیل از ۴۰ معلم بخش خمام برگزار شد

در آئینی که صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد؛ از ۴۰ معلم نمونه و بازنشسته خمامی در مراسمی تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خوبان خبر؛ در آئینی که صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد؛ از ۴۰ معلم نمونه و بازنشسته خمامی در مراسمی تجلیل و تقدیر شد.

 رسالت معلم انسان‌سازی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است

سرپرست بخشداری خمام در این آئین با بیان اینکه رمز و راز استقامت در برابر دشمنان نظام وجود معلمان است، اظهار داشت: برای اینکه نظام آموزش و پرورش بتواند در هر جامعه‌ای کشور را در مسیر توسعه قرار دهد نقش اصلی را معلمان با تربیت انسان‌ها ایفا می‌کنند.

رضا مهدوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) همه جامعه علمی و تربیتی را به نوعی مدیون و مرهون تفکرات ناب ایشان دانست و اظهار کرد: بسیاری از آموزه‌های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی به ویژه در کشورمان نتیجه تلاش و مجاهدت این چهره بزرگ و عالیقدر است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت معلمان ادامه داد: رسالت معلم انسان‌سازی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است.

سرپرست بخشداری خمام با بیان اینکه انسان برای تولد دوباره نیازمند آموزش است، نیازمند استاد و معلم است، تصریح کرد:همان حقی که پدر و مادر بر گردن انسان دارند، معلم در تولد دوباره انسان دارد، انسان بدون معلم و آموزش نمی تواند به آن حد کمال برسد.  

در ابتدای این مراسم رئیس آموزش و پرورش خمام با اشاره باید فرهنگ قدردانی باید بین همه نهادیه شود، اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام معلم ، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات فعالان عرصه تعلیم و تربیت است.

محمود کنعانی اظهار داشت: تکریم از مقام علم و معلم محدود به روز و هفته خاصی نیست و باید به عنوان فرهنگی ارزشی در راستای تکریم علم و دانش، در جامعه نهادینه شود.

به گفته وی، مشعل هدایت و پرچم دانایی در هر جامعه‌ای در دست معلمان است، که با جهل و نادانی مبارزه می‌کنند.

 

انتهای پیام/۵۴۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads