کد خبر: 186188 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 می 2019 - 15:41

استاندار گیلان؛

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد

استاندار گیلان تاکید کرد: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد و آموزش مسیر آینده ما را ترسیم و محقق می کند.

یه گزارش خوبان، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان در سالن همایش فرهنگیان دهکده ساحلی بندر انزلی اظهار کرد: معلمان آئینه تمام نمای آینده ما هستند .
وی افزود: مسیر توسعه کشور و استان از آموزش و پرورش می گذرد چرا که تربیت نیروی انسانی ماهر مهمترین سرمایه توسعه ای هر کشور به حساب می آید.
سالاری با اشاره به اینکه معلمان بزرگ دانش آموزان موفقی پرورش داده اند گفت: برخی سرمایه را نفت ، موقعیت ژئوپلوتیک و یا تاریخ می دانند در حالیکه غنای سرمایه انسانی در دست معلمان است.
استاندار گیلان تاکید کرد: نباید همه مسئولیت تربیت و تعلیم فرزندانمان را فقط به آموزش و پرورش سپرد و باید با مشارکت همه دستگاه ها و نهاد ها و خانواده ها پشتیبان آموزش و پرورش باشیم .
سالاری با اشاره به اینکه نارسایی ها و بیکاری های موجود در جامعه ناشی از کم توجهی به مسائل آموزشی است افزود: نقص بیکاری ما از ضعف آموزش برنامه ریزان و ضعف مهارت آموزان است و اموزش بهتر فردای بهتر را رقم می زند.
وی با بیان اینکه برخی از مطالبات بحق معلمان برآورده نشده ، تاکید کرد: انتظار می رود معلمان دانش آموزانی صادق ، مقتدر، با صلابت ، شجاعت و اهل ایمان تربیت کنند و قسمت اعظم تاثیر پذیری فرزندان این مرز و بوم مقطع سنی است که در اختیار معلمان هستند.
سالاری با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید در مدرسه قانون مند بودن را فرا بگیرند تصریح کرد: معلمان شغل تخصصی دارند و نمی توان شغل معلمی را با آب و برق و احداث جاده مقایسه کرد چون نقصان در خدمات عمرانی اثراتش کمتر از نقصان آموزشی است.
وی با بیان اینکه گیلانی ها برای آموزش فرزندانشان بیش از استان های دیگر هزینه می کنند گفت: باید به اموزش فرزندمان در برنامه ریزی کلان، اهمیت دهیم و باید بگویم گیلان در خصوص هزینه کردن مردمانش برای آموزش فرزندانشان جزو سه استان اول کشور است.
استاندار گیلان اظهار کرد: باید هرکس وظیفه خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهد و قدردان تلاش ها و محبت های معلمان باشیم .
سالاری با تاکید بر لزوم رعایت صداقت در عمل افزود: رسالت همه ما کمک به آموزش و پرورش است و باید رسالتمان را به نحو احسن به انجام رسانیم.
۷۴۷۱/۲۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads