کد خبر: 140206 - تاریخ: یکشنبه، 28 می 2017 - 08:30

مدیرکل بهزیستی استان گیلان:

واگذاری فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی باعث افزایش کیفیت خدمات می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان گیلان واگذاری فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی از یکسو باعث ارتقاء سطح کیفی خدمات شده و از سوی دیگر فراگیری سطح خدمات و ضریب نفوذ خدمات را سبب شده و هزینه‌های صورت گرفته در آن به مراتب کمتر از بخش دولتی است.

به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی، بهزیستی گیلان از اواسط دهه 70 به‌تدریج، فعالیت‌های قابل واگذاری خود را به بخش غیردولتی آغاز کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: واگذاری فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی از یکسو باعث ارتقاء سطح کیفی خدمات شده و از سوی دیگر فراگیری سطح خدمات و ضریب نفوذ خدمات را سبب شده و هزینه‌های صورت گرفته در آن به مراتب کمتر از بخش دولتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری خدمات دولتی به بخش‌های غیردولتی و مردم نهاد و حضور و تعامل بخش‌های مردم نهاد می‌تواند در رسیدن  به اهداف جامعه‌ای سالم و پویا و کارآمد موثر باشد گفت: از اهداف سازمان بهزیستی، بازتوانی خانواده‌های قابل بازتوان تحت حمایت سازمان است.

پارسی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای آحاد مردم با توجه به تنوع نیازها در بخش‌های مختلف اقتصادی نیست افزود: در این راستا سازمان بهزیستی با واگذاری خدمات در بخش‌های توان بخشی، پیشگیری و امور اجتماعی به بخش غیردولتی، گامی موثر در این بخش برداشته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: به‌منظور توانمندسازی خانواده‌های واجد شرایط با اجرای طرح‌هایی اعم از تشکیل و راه اندازی گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، پرداخت وام‌های خود اشتغالی در  قالب بازتوانی‌های فردی، اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و پرداخت بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اقدام شده است.

وی با اشاره به تلاش جهت جلب و جذب داوطلبان و همیاران و حامیان و تقویت شورای مشارکت شهرستانی به‌منظور بهره مندشدن از پتانسیل فرمانداران و معتمدان محلی افزود: توسعه فرهنگ مشارکت و ایجاد بستر مناسب جهت اقشار گوناگون جامعه، نهادها، ارگان‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی با سازمان بهزیستی از اهم فعالیت‌های سازمان بهزیستی گیلان در حوزه توانمندسازی افراد آسیب پذیر جامعه است.

پارسی با پر اهمیت خواندن جلب و جذب کمک‌های مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور حل مسائل و مشکلات افراد جامعه هدف افزود: برنامه ریزی به‌منظور افزایش انگیزه‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه هدف از برنامه‌های سازمان بهزیستی در جهت بازتوانی خانواده‌های آسیب پذیر است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads