کد خبر: 140164 - تاریخ: شنبه، 27 می 2017 - 13:00

اعلام قیمت سه کالا/اجرای طرح تشدیدنظارتی ویژه ماه رمضان درگیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه ماه رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خوان، علی منتظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار عرضه کالا در ماه ضیافت الهی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارتی به صورت ویژه در بازار و مکان‌های عرضه کالای استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با مشارکت بازرسان این سازمان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده ، بازرسان در بازار و مکان‌های مختلف عرضه کالا حضور می یابند و اگر مردم با مراجعه مستقیم به آنها و یا با شماره 124 هر گونه تخلف را گزارش دهند بلافاصله به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.
وی راه‌اندازی گشت‌های مشترک را از دیگر اقدامات این سازمان برای نظارت بر بازار استان عنوان و تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده تخلف شکایت مردمی در تعزیرات حکومتی نیز به سرعت بررسی خواهد شد.
منتظری درباره تفاوت قیمت فروشندگان کالا تصریح کرد: تفاوت قیمت عوامل مختلفی دارد و ممکن است فروشنده‌ای خرید قبلی داشته باشد که این موضوع ملاک تفاوت قیمت نیست.
وی اضافه کرد: برای کالایی که فروخته می‌شود ،حتماً باید فاکتور ارائه داده شود در غیر اینصورت مردم باید گزارش دهند.
وی به نرخ گذاری کالاها نیز اشاره و خاطر نشان کرد: نرخ گذاری در خصوص اقلام پرمصرف سبد خانوار در شهرستان های استان توسط کمیته نرخ گذاری کمیسیون نظارت همان شهرستان ها با رعایت ضوابط و شرایط درجه بندی، جهت اجرا به واحدهای صنفی اعلام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در همین راستا، هرکیلو مرغ سردخانه ای به قیمت پنج هزارو 700 تومان ، گوشت منجمد به قیمت23 هزارو 500 تومان و شکر به قیمت دو هزارو 855 تومان در فروشگاه ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: اعلام دستورالعمل نرخ گذاری براساس درجه بندی در استان، به واحدهای صنفـی توسط اتحادیه های مرتبط و با همکاری اتاق اصناف ابلاغ شده است.
منتظری بر رعایت قیمت های مصوب از سوی واحدهای صنفی تأکید و تصریح کرد: با متخلفان برابر قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی با شدت برخورد خواهد شد؛ از اینرو صاحبان صنوف و کسبه ضمن حفظ آرامش بازار باید رعایت انصاف را داشته باشند.
امروز شنبه ششم خرداد مصادف با اولین روز ماه ضیافت الهی است.

انتهای پیام/ م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads