کد خبر: 134977 - تاریخ: جمعه، 17 مارس 2017 - 11:12

ناصر مسعودی:

50 سال عمر خود را صرف فرهنگ گیلان کردم

ترانه‌سرای گیلانی با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به گیلان و ایران گفت: 50 سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.

به گزارش خوبان، ناصر مسعودی شامگاه پنجشنبه در دیدار با شورای معاونان صدا و سیمای مرکز گیلان با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به ایران و گیلان اظهار کرد: بیش از 50 سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.

وی گیلان را زادگاه و شهر خود عنوان کرد و گفت: هنوز با تمام وجود خود را خدمتگزار فرهنگ پر آوازه کشور و گیلان می‌دانم، تا آنجا که لازم بود در زمینه فرهنگ کشور و استان تلاش کردم و اکنون نوبت جوان‌هاست که در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در دیدار مذکور بیان کرد: گیلان دارای هنرمندان متعهدی بوده که دل آنها برای فرهنگ و هنر ایران می‌تپد و ناصر مسعودی جایگاه ویژه‌ای بین خانواده‌ها دارد.

حسن ظهیری، ناصر مسعودی را از ذخایر موسیقی ایران و فرهنگ بومی گیلان خواند و بیان کرد: سال‌های بسیاری مسعودی عمر خود را صرف فرهنگ بومی محلی گیلان و زنده نگه‌داشتن گویش گیلکی کرده است.

به گزارش فارس، ناصر مسعودی در سال 1314 در رشت متولد شد و در سال 1336 با افتتاح رادیو گیلان جزو نخستین خوانندگانی بود که در این رادیو برنامه اجرا کرد و تا سال 1338 کنسرت‌هایی در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری دیگر اجرا کرد و «بنفشه گول» یکی از اولین ترانه‌های محلی این خواننده شهیر گیلانی و ایرانی است.

انتهای پیام/52156


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads