کد خبر: 94702 - تاریخ: دوشنبه، 2 نوامبر 2015 - 19:33

بازتاب فرمایشات رهبری در جمع مقامات وزارت خارجه؛

ترس رسانه‌های غربی از هشدار رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکره دوباره با آمریکا

سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره مذاکره نکردن با آمریکا، وارد نکردن کالاهای آمریکایی بعد از لغو تحریم‌ها و آینده بشار اسد در رسانه‌های غربی بازتاب پیدا کرد.

به گزارش خوبان، فرمایشات دیروز (یکشنبه) مقام معظم رهبری حضرت ‌آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در جمع مسئولان و مدیران داخلی و خارجی وزارت امور خارجه کشورمان با واکنش‌های مختلفی از سوی رسانه‌های استکبار و غربی مواجه شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press) در تیتر خبر خود به آن بخش از سخنان ایشان درباره واردات کالاهای آمریکایی در زمان برداشته شدن تحریم‌ها پرداخت و نوشت: “رهبر عالی ایران درمورد واردات هرگونه محصولات آمریکایی بعد از لغو تحریم‌ها به مسئولان دولتی هشدار دادند و گفتند که اکیدا از وارد کردن کالاهای مصرفی از ایالات متحده خودداری کنید.”

آسوشیتدپرس مدعی شد که واردات ایران از امریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۵ میلادی به میزان ۱۴۰ میلیون دلار رسید که ۶۰ درصد بیشتر از همین زمان در سال گذشته است. کالاهای وارد شده اکثرا دستگاه‌های پزشکی، مواد غذایی و بذر کشاورزی بوده است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ سوریه و آینده دولت قانونی این کشور پرداخت و نوشت: “امروز رهبر ایران این مسئله را که کشورهای خارجی بر سر آینده سوریه معامله کنند را رد کرده و خواستار پایان یافتن درگیری‌ها و برگزاری انتخابات شد.”

“ایشان در اولین سخنرانی خود بعد از نشست روز جمعه موضع خود درخصوص ممنوعیت مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر مسایل خاورمیانه را تکرار کردند و گفتند که اهداف آمریکا در منطقه به شدت با سیاست‌های ایران در تناقض است.”

خبرگزاری انگلیسی رویترز (reuters) با این عنوان که رهبر ایران خواستار برگزاری انتخابات جهت پایان دادن به بحران سوریه شد، نوشت: “آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از قدرت‌های خارجی بخاطر حمایت مالی از مخالفین سوریه، انتخابات را پایان دهنده به جنگ داخلی این کشور عنوان کردند.”

“ایشان همچنین گفتند که اهداف آمریکا در منطقه همیشه در تضاد با ایران بوده و مذاکره به واشنگتن بر سر مسایل منطقه‌ای بی‌معنی است. محمد جواد ظریف نیز پس از بازگشتن از نشست روز جمعه وین در این جلسه حاضر شد.”

رویترز مدعی شد که رهبر ایران مذاکرات با آمریکا را برای رسیدن به توافق هسته‌ای تحمل کرد ولی اکنون هرگونه مذاکره با واشنگتن بر سر هر نوع موضوع دیگری را رد می‌کند.

پایگاه خبری یاهو نیوز (yahoo news) به نقل از خبرگزاری فرانسه مدعی شد که بنظر می‌رسد آیت‌الله خامنه‌ای مباحثات بر سر اسد را بی‌فایده دانسته و تاکید کردند که راه‌حلی نهایی رای‌گیری می‌باشد. همچنین از استاندارد‌های دوگانه عربستان در بمباران یمن انتقاد کردند.

وبگاه شبکه فاکس نیوز (fox news)، سایت‌های خبری یو‌اس‌نیوز (usnews)، بیزنس اینسایدر (businessinsider)، استار (Thestar) به بازنشر گزارشات خبرگزاری‌های ذکر شده پرداختند و نوشتند رهبر ایران واردات کالاهای آمریکایی را ممنوع کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، با تبیین «اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی در قانون اساسی و الزامات ناشی از این اصول و سیاست‌ها»، راه‌حل‌های منطقی و مستحکم ایران درباره‌ی مسائل مهم منطقه از جمله سوریه، یمن و بحرین را تشریح و تأکید کردند: اهداف آمریکا در منطقه، ۱۸۰ درجه با اهداف ایران، متفاوت است.

wq2w1zxW12weeq

منبع: 8دي خبر

انتهای پیام/65

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads