کد خبر: 94478 - تاریخ: شنبه، 31 اکتبر 2015 - 22:02

باهدف الگوسازی پوشش/

نخستین جشنواره مد و پوشش اسلامی-ایرانی در گیلان برگزار مي شود

معاون هنری ارشاد گیلان از برگزاری نخستین جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی در استان گیلان، خبرداد و گفت: نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در دهه فجرامسال درسالن یادگار امام رشت برگزار می شود.

به گزارش خوبان، سید وحید فخرموسوی در گفت و گو با پرنیان گیل، با اشاره به اینکه زنان نقشی اساسی در تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی دارند، اظهار کرد: مد و پوشش اسلامی- ایرانی جایگاه ویژه ای به عنوان یکی از شاخص های سبک زندگی دارد.

وی به نیاز جامعه به اقدام مدبرانه و برنامه ریزی شده، براساس ضرورت های موجود در شرایط اجتماعی امروز اشاره وعنوان کرد: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم و موسسه فرهنگی هنری امید نو، با هدف  ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقدام به برگزاری اولین جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی، در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر رشت کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر لزوم متناسب سازی پوشش های اجتماعی بر اساس سبک زندگی اسلامی- ایرانی تاکید کرد و افزود: به دلیل اهمیت نقش زنان در خانواده و جامعه ضرورت دارد، برندها و الگوهای مد پوشش اسلامی- ایرانی برای بانوان، در جهت حفظ امنیت و سلامت روانی افراد، خانواده و اجتماع و اعتلای نظم اجتماعی و  تحکیم بنیان خانواده ارائه شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی در دو بخش رقابتی و نمایشگاه برگزار می شود، گفت: بخش رقابتی در دو قسمت طراحی پوشش اجتماعی( مانتو، فرم اداری وچادر) و طراحی پارچه تعریف شده است.

معاون هنری ارشاد گیلان ابرازکرد: بخش های نمایشگاهی این جشنواره شامل نمایشگاهِ آثار برگزیده جشنواره «مد، پوشش اسلامی ایرانی»، نمایشگاه آثار برگزیده بخش مسابقه عکسِ زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی – ایرانی، برگزاری کارگاه های آموزشی «اندیشیدن برای بهتر پوشیدن» برای تمام مقاطع سنی به ویژه نوجوانان و جوانان با پاسخ به سوالاتی از قبیل چی، کجا، چه زمانی، چه رنگی و… بپوشیم، برگزاری نشست های تخصصی طراحی پوشش اجتماعی، برپایی کارگاه های آموزشی تزیین لباس، دوخت های سنتی، انواع رو دوزی ها و روانشناسی رنگ، برگزاری نمایشگاه فرم های اداری مشاغل اداری استان، برپایی کارگاه های مشاوره هنری و برگزاری نمایش زنده لباس است.

فخرموسوی با بیان اینکه نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در دهه فجر امسال درسالن یادگار امام رشت برگزار می شود، تصریح کرد: به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اعطا می شود.

ویبا اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، افزود: هر هنرمند طراح می تواند همزمان در هر دو قسمت رقابتی (طراحی پوشش و طراحی پارچه) شرکت کرده و در هر بخش حداکثر پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

معاون هنری ارشاد گیلان بر لزوم رعایت شاخص های طراحی مد و پوشش اسلامی ایرانی تاکید کرد و گفت: تناسب طرح بر اساس ارزش های اسلامی ایرانی، استفاده از رنگ های وزین و شاد با توجه به طراحی و لباس، استفاده از ارایه طرح های تقلیدی و عدم استفاده از المان های غیر ایرانی برروی لباس، سهولت و راحتی در پوشیدن لباس و خود داری از ارائه آثار تکراری شاخص هایی هستند که هنرمندان باید درطراحی مد و پوشش اسلامی ایرانی رعایت کنند.

فخر موسوی بخش عکس را یکی دیگر از بخش های در نظر گرفته شده برای این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: هر عکاس می تواند حداکثر 10 تک عکس را تا آخرین مهلت ارسال اثر، 15 دی ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

معاون هنری ارشاد گیلان بیان کرد: آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره، اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان گیلان است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس gilan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

1

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads