کد خبر: 93135 - تاریخ: چهارشنبه، 21 اکتبر 2015 - 17:25

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت:

طرح پیاده‌ راه‌سازی خیابان‌های منتهی به شهرداری رشت مجوز ندارد

وی عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره اجرای طرح محدودیت ترافیکی به شهروندان را از دیگر معایب دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این زمینه به خوبی انجام نشده‌است.

به گزارش خوبان، محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با فارس درباره پیاده‌ راه‌سازی در خیابان‌های منتهی به میدان شهدای ذهاب این شهر اظهار کرد: شهرداری رشت اجرای طرح پیاده راه‌سازی در خیابان‌های امام (ره)، شریعتی و سعدی رشت را در شورای ترافیک استان مطرح کرده، اما هنوز اجرای آن در شورای ترافیک مصوب نشده‌است.

وی با اشاره به تداخل دو طرح محدودیت ترافیکی و پروژه پیاده راه‌سازی در شهر رشت تصریح کرد: طرح محدودیت ترافیکی دارای مصوبه شورای ترافیک استان است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: براساس مصوبه مذکور طرح محدودیت ترافیکی در مسیرهای ورودی صیقلان‌ ـ شهرداری، میدان حشمت‌ ـ شهرداری و ابتدای خیابان معلم از طرف سعدی به شهرداری محدودیت ترافیکی اعمال شده‌است.

وی با بیان اینکه در مسیرهای مذکور خودروهای شخصی اجازه تردد ندارند، گفت: خودروهای شخصی روزانه از ساعت 6:30 تا 22 اجازه تردد در مسیرهای مورد نظر را ندارند و تنها خودروهای عمومی از جمله ون، اتوبوس، تاکسی و … مجاز به تردد هستند‌.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اینکه اجرای همزمان پروژه پیاده راه‌سازی با طرح محدودیت ترافیکی برای تردد خودروهای عمومی مشکل‌ساز شده‌است، تصریح کرد: در طرح محدودیت ترافیکی خودروهای عمومی اجازه تردد دارد، اما با اجرای همزمان پروژه پیاده راه‌سازی در محدوده ترافیکی حتی امکان تردد از وسایل نقلیه عمومی گرفته شده‌است.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون شورای ترافیک استانداری گیلان موافقت خود را با پروژه پیاده راه‌سازی در مسیرهای مذکور اعلام نکرده‌است، افزود: چنین اقدام‌هایی برای شهروندان مشکل‌ساز می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به اجرای طرح محدودیت ترافیکی در برخی از خیابان‌های این شهر اشاره کرد و گفت: با اعمال طرح محدودیت ترافیکی در خیابان‌های امام (ره)، سعدی و شریعتی منتهی به میدان شهدای ذهاب رشت جلوی تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر گرفته‌شد.

وی با اشاره به معایب طرح ترافیکی در مسیرهای مذکور گفت: قبل از آغاز اجرای طرح ترافیکی باید تمهیداتی درباره افزایش ناوگان اتوبوسرانی و … صورت می‌گرفت تا شهروندان با توجه به اینکه تنها مجاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مسیرهای مذکور هستند با مشکل مواجه نشوند.

واثق کارگرنیا اضافه کرد: مشاور اجرای طرح معتقد بود که در زمان اعمال محدودیت ترافیکی باید برخی از خیابان‌ها یکطرفه شود که به این موضوع نیز توجهی نشده‌است.

وی عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره اجرای طرح محدودیت ترافیکی به شهروندان را از دیگر معایب دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این زمینه به خوبی انجام نشده‌است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شب گذشته در یکی از مسیرهای اجرای طرح محدودیت ترافیکی به دلیل عدم نصب علائم هشداردهنده ترافیک شدیدی در رشت به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت وظیفه نظارتی بر عملکرد شهرداری را دارد، گفت: در زمینه اجرای پروژه پیاده راه‌سازی بدون مجوز لازم باید تذکراتی به شهردار رشت داده‌شود تا پس از این شاهد چنین اقدام‌هایی نباشیم.

انتهاي پيام/714


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. ناشناس
     | 2015/10/22 - 22:07
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید.طرح جالبی هست با همت مسئولین نسبت به تسریع کار تلاش خود را بکار ببرید . افسوس که دیر اقدام نمودید

  2. همشهری
     | 2015/11/10 - 08:54
    پاسخ
    +1
    -2

    باید گفت بدتر طرحی است که درطول تاریخ ایران درشهرستان رشت دردست اجراست آخر می خواهید پول مملکت را هدر بدهید حداقل دست به کاری بزنید که منفعتی برای مردم رشت داشته باشد این طرح جز عذاب برای مردم رشت هیچ ارمغانی به همراه ندارد باورندارید بروید بپرسید آخه هیچ کسی می آید ارتباط مرکز شهر را با مکان های دیگر منطقه قطع کند ؟!!!! کاری که شهردارشهر واستاندار ومسئولین استان گیلان بدان دست زده اند الان کسی که با ماشینش میخواهد از خیابا ن شریعتی به سبزمیدان برود از کجا برود ؟ چگونه برود؟ چقدر باید مسیر های طولانی طی کند ! چند ساعت طول میکشد ؟!!یا بالعکس . یا اینکه از خیابان امام خمینی به خیابان سعدی برود ؟! چقدر باید مسیر های طولانی وکوچه پس کوچه ها شهررا طی کند ؟ واقعا” این عمل و اجرای این طرح غیر قابل توجیه چگونه تفسیر می شود ؟! البته نظرمردم هیچ تاثیری برعملکرد مسئولین شهر رشت ندارد آنها کار خودشان را می کنند (که کردند ) و تشویق هم می شوند
    درواقع این طرح ، طرح ترافیک نیست ، نوعی ممنوعیت وقطع ارتباط راه هاست که آقایان آن را طرح ترافیک نامیده اند
    مسئولین طرازبالای استان مکانی (درمرکزشهر) می خواستند جهت تجمع مردم که به حمد الله با اجرای این طرح به این خواسته دست یافته اند

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads